AXUDAS TÉCNICAS. EMULADOR DE RATO

Este software permite realizar funcións de emulación dos periféricos de entrada que permiten a interacción e o control do propio ordenador e os programas e aplicacións que o alumnado puidese necesitar. No mercado existen bastantes aplicacións deste tipo pero, neste caso, permitímonos recomendar as aplicacións do Proxecto  Fressa por ser gratuítas e estar moi depuradas e optimizadas debido á colaboración de moitos docentes de todo o mundo que as  testan na práctica co seu alumnado.


Control do  mouse mediante ordes de voz é un programa mediante o cal o rato do computador móvese en función do que lle indique o usuario de viva voz. Está desenvolto pensando nas persoas con deficiencias  motrices e que teñan dificultades para manexar o  mouse. Deste xeito non fai falta un contacto táctil coa ferramenta, senón  vocalizar os comandos adecuados.

Para iso precísase da utilización dun micrófono a través do cal o usuario vai dando ordes ao  mouse para que se mova pola pantalla do computador. Trátase de ordes sinxelas e prácticas que non dan lugar a  equívos tales como esquerda, dereita, sobe, baixa ou  clic. 

A aplicación está pensada para persoas discapacitadas que non poidan controlar o  mouse de forma normal e poidan ter un control do mesmo a través da súa voz.

Control do  mouse mediante ordes de voz funciona a través de palabras, pero tamén pode facelo con sons, en función do que se configure previamente. Ao mesmo tempo tamén pode usarse en diferentes idiomas.
É un programa que permite converter os dous  clic do rato en dúas pulsacións de tecla.
É  configurable e poden asignarse diferentes teclas a cada un deles.


Mouse  Joystick: é un programa que permite controlar o rato mediante un  joystick normal. Resulta apropiado para alumnos cunha reducida amplitude de movemento ou con dificultades para a manipulación sobre a mesa.



Rata  Plaphoons: é un programa pensado para persoas con discapacidade severa que permite controlar o rato con posibilidade de varrido. O programa permite controlar os movementos (esquerda, dereita, arriba e abaixo) e as funcións dos botóns do rato (esquerdo, dereito, dobre  clic e arrastre). No caso de que o usuario puidese exercer sobre dous  pulsadores (un conectado a cada botón de  clic do rato), pódese configurar o programa en modo varrido dirixido que redunde en maior  voluntariedad do control do rato por parte do usuario xa que é o quen decide a opción para realizar e non o varrido automático. 
Control do  mouse mediante ordes de voz é un programa mediante o cal o rato do ordenador móvese en función do que lle indique o usuario de viva voz. Está desenvolto pensando nas persoas con deficiencias  motrices e que teñan dificultades para manexar o  rato. Deste xeito non fai falta un contacto táctil coa ferramenta, senón  vocalizar os comandos adecuados.

Para iso precísase da utilización dun micrófono a través do cal o usuario vai dando ordes ao  rato para que se mova pola pantalla do computador. Trátase de ordes sinxelas e prácticas que non dan lugar a  equívos tales como esquerda, dereita, sobe, baixa ou  clic. 

A aplicación está pensada para persoas discapacitadas que non poidan controlar o rato de forma normal e poidan ter un control do mesmo a través da súa voz.

Control do  mouse mediante ordes de voz funciona a través de palabras, pero tamén pode facelo con sons, en función do que se configure previamente. Ao mesmo tempo tamén pode usarse en diferentes idiomas.

ESCRITORA CON SÍNDROME DE DOWN LANZA SU PRIMER LIBRO. NOTICIAS

Chámase Diana, ten 30 anos, poeta e actriz colombiana. Nos últimos 10 anos escribiu diariamente, a man, máis de 20 cadernos que atesoura na súa casa.
O seu primeiro libro que acaba de publicar, titúlase : Anochecer. Está elaborado con 114 poemas que seleccionou dunha vasta obra que comenzou en 2010 cun verso así: 

" Respiraba el aire y tu alma que se eleva como el viento
sobre el mar, la arena y los sonidos más suaves.
Es la naturaleza que suena, llueve la flor, se crece para la vida".

"Cuando estoy sola y leo estoy en el viento. La lectura es mi paz, nadie me mira ni me toca, mi alma fluye" dice la poeta mostrando algunos de sus versos escritos a mano, cada uno etiquetado con un tema y la fecha en que fue escrito".

A súa nai, Martha Farardo, foi unha peza fundamental neste longo camiño e consciente de que a educación xogaría un papel importante no desenvolvemento de Diana, decidiu apostar polo mellor desde pequena.

" Aprendeu a ler aos catro anos. Eu quería que tivera unha boa vida, por iso intertín en educación desde que tiña oito meses"


FUENTE: "El Universal" e "El Tiempo".

NUNCA HAY QUE RENDIRSE. VIDEO

ADAPTACIÓNS EN EDUCACIÓN FÍSICA PARA ALUMNADO CON NEAE - EF

Unha análise dos diferentes aspectos que aparecen na lexislación revela un especial interese cara á atención á diversidade, aceptando as diferenzas entre os nenos. Isto levaría a que o neno sexa atendido, non tan só en función das súas limitacións, senón das necesidades educativas que puidese expor.Un modelo de intervención que permita atender as necesidades dos alumnos no contexto dunha aula ordinaria debería:
1. Coñecer aos nenos con dificultades. A información médica é necesaria para medir os límites nas sesións de Educación Física. 
2. Coñecer as actividades. Propoñer actividades variadas que sexan as mesmas que ao resto do grupo, que favorezan a inclusión e cooperativas; que promovan o establecemento de relacións sociais e interpersoais.
3. Tomar decisións respecto de: A organización e a metodoloxía para utilizar debe facer compatible o traballo do grupo clase, co traballo e progreso dos nenos. A prevención dalgunhas dificultades e conflitos é clave para poder actuar en consecuencia.

Para realizar un proceso de inclusión dos nenos con Necesidades Educativas Especiais no proceso de ensino-aprendizaxe, débense levar a cabo estratexias que procuren que este sexa o máis normalizado posible. Para iso é fundamental identificar as necesidades de cada neno e coñecer: - As condicións da contorna: familia, escola... - As experiencias anteriores - As calidades físicas básicas: forza, velocidade? - As características sociomotrices: A partir das relacións que estableza cos seus compañeiros desenvolveranse as bases da conduta social do neno e da súa personalidade. A análise realizada deberá diferenciar: Análise cualitativa (con quen se relaciona) e cuantitativo(rexistro do número de relacións establecidas) - As condutas disruptivas: As condutas motrices que dificultan o desenvolvemento habitual da sesión de educación física. Tras a súa identificación propoñerase un programa de intervención. - O "estilo de aprendizaxe" do alumno: o contexto idóneo favorecedor da aprendizaxe. Probablemente, cada alumno terá unhas características particulares que farán que alcance o seu mellor rendemento nunhas determinadas condicións de ensino.

Os apoios deben proporcionarse de forma que non chamen a atención, é dicir, dentro da dinámica do xogo. Entre eles podemos sinalar: - Apoio físico: consiste na máxima proporción de axuda que necesita unha persoa para completar unha tarefa. Isto pode implicar tomar ao neno/a de a man e acompañarlle fisicamente na realización da tarefa. - Apoio gestual: Son indicacións - Apoio verbal: Fundaméntase en instrucións sinxelas dadas de palabra. Poden utilizarse en combinación cos gestuales e físicos. - Modelado: Consiste en facer unha demostración previa da actividade, de modo que o neno poida imitar ao adulto ou a un compañeiro/a. - Moldeado: Procedemento que se aplica para ensinar habilidades novas. É necesario definir a tarefa para realizar e subdividirla en pequenos pasos sucesivos. É moi importante desenvolver xogos cooperativos. Estes permiten evitar situacións de rexeitamento e exclusión, diminuír as probabilidades de experiencias motrices negativas, favorecer o desenvolvemento motriz e fomentar un clima positivo e tolerante. Para a organización do espazo dous son as opcións que podemos adoptar: Organizar o espazo de forma que sexan os nenos os que exploren e experimenten libremente ou integrar esta experimentación dentro dunha historia, o que estaría dentro dos espazos de acción e aventura.

Ademais, das estratexias sinaladas, habería que engadir tamén: - Adecuar a linguaxe ao nivel de comprensión dos alumnos. - Utilizar distintas canles para transmitir a información (oral, escrito, visual e gestual). - Situación ao alumno preto do profesor ao realizar as actividades. - Escoller o momento no que se informa da actividade. - Traballo individual ou grupal: ás veces é preferible realizar actividades onde se poida desenvolver un autoaprendizaje e noutros realizar grupos de ensino. - Uso de reforzadores e motivacións. O uso de reforzadores positivos ante a aparición dunha conduta que queremos fomentar. - Definir coa maior precisión posible as tarefas propostas. - Utilizar distintos agrupamientos: parellas, pequeno grupo? O uso de diferentes agrupamientos e o equilibrio entre a dinámica de traballo individual e colectivo favorece a aparición de procesos de cooperación e, ao tempo de reforzo personalizado. - Asignación de roles concretos. - Uso de rutinas. - Contratos. Poden ser individuais ou colectivos.

EDUCACION FISICA Y DISCAPACIDAD MOTRIZ. ESTRATEGIAS DE INTERVENCION


              
Autor: FLORES VALENCIA, RAMIRO  


Editorial:  TRILLAS 


EDUCACIÓN FÍSICA ADAPTADA. PROPUESTA PARA PRIMARIA
Presenta unha variedade de propostas para traballar a Educación Física cando no grupo hai persoas con necesidades educativas especiais. Achega moitas suxestións e actividades. A actividade física exponse desde a perspectiva da motivación ofrecendo ocasións e oportunidades para mellorar non só as capacidades físicas e habilidades senón tamén aquelas relacionadas co respecto ás diferenzas e a necesidade de satisfacer as ansias de compartir que en todos está presente.

AUTORES:Sonia Asún Dieste - Pilar Burillo Arilla - Mari Cañada Vicente - Rosa Abel González Fabre - Jose Luís Navarro Vázquez - Milagres Sancho Ferrer.
Inde EDITORIAL

PABLO PINEDA.....MAESTRO DE TODOS

PC E CONTEXTO ESCOLAR. BIBLIOGRAFÍA

El libro: "Parálisis cerebral y contexto escolar. Necesidades educativas: del diagnóstico a la intervención" de la colección Fundamentos Psicopedagógicos de la editorial EOS aborda la atención educativa a los alumnos con parálisis cerebral desde una nueva perspectiva de acuerdo a las últimas tendencias y, al mismo tiempo, ofrece los instrumentos para el diagnóstico de las necesidades educativas. Es el resultado de la investigación y de la experiencia y hace un recorrido desde la identificación de las necesidades educativas hasta el diseño de la intervención y su puesta en práctica. Se puede decir que presenta un modelo de evaluación psicopedagógica de la parálisis cerebral y como se debe realizar la intervención.

Tiene 303 páginas y está estructurado de la siguiente forma:
Capítulo 1: Las necesidades educativas especiales
Capítulo 2: La parálisis cerebral y la respuesta educativa
Capítulo 3: Evaluación de necesidades en el alumno con parálisis cerebral
Capítulo 4: Material para el diagnóstico: instrumentos y pautas de observación
Capítulo 5: Las ayudas técnicas o productos de apoyo
Referencias bibliográficas



Este libro -Guía para la evaluación, orientación y atención a los alumnos discapacitados motóricos en centros ordinarios de la Colección Fundamentos Psicopedagógicos de la Editorial EOS- da pautas para la escolarización de alumnos discapacitados motóricos (parálisis cerebral, espina bífida, distrofias musculares,...) y ejemplifica con casos prácticos sobre adaptaciones curriculares, ayudas técnicas, servicios y apoyos para diseñar la mejor respuesta educativa.

El objetivo de esta obra es ayudar a los centros educativos y profesores a planificar, ajustar y desarrollar una respuesta educativa lo más idónea posible a los problemas que suscita la integración de alumnos discapacitados motóricos en los centros ordinarios.
INDICE:
1. Las necesidades educativas especiales.
2. La discapacidad motórica: evaluación de necesidades.
3. La intervención y su desarrollo según las etapas.
4. Ejemplificación.
5. Las ayudas informáticas.
6. Las otras ayudas técnicas.
7. Material para la evaluación.
8. Direcciones útiles de Internet.
9. Legislación relacionada con la atención a la diversidad.

FONTE: Martín Betanzos