ESCALA DE OBSERVACIÓN PARA TITORES E TITORAS DE ALUMNADO CON D.M.

Páx 13 e 14 da

GUÍA DE ATENCIÓN EDUCATIVA DE ALUMNADO CON D.M.



ESCALA DE OBSERVACIÓN PARA TITORES DE ALUMNADO CON D.M.

MOBILIDADE E DESPRAZAMENTO 1. Mantén o control da postura sentado. 2. Controla a cabeza ergueita. 3. Desprázase de forma funcional e autónoma, andando. 4. Desprázase con apoios. Indicar. 5. Desprázase con cadeira de rodas autopropulsada. 6. Desprázase con cadeira de rodas eléctrica. 7. Desprázase con cadeira de rodas axudado por outra persoa. 8. Sobe e baixa escaleiras de forma autónoma.

MANIPULACIÓN 9. Prensión dos útiles de escritura. 10. Presión sobre o papel. 11. Movementos coordinados das mans e brazos. 12. Usa adaptadores dos útiles de escritura. 13. Usa equipo informático estándar. 14. Usa equipo informático con periféricos especiais. Indicar

POSTO ESCOLAR 15. Usa pupitre adaptado ou específico. 16. O mobiliario está disposto dunha forma especial. 17. Está situado/a nun lugar especial dentro da aula. 18. Usa material didáctico adaptado.

COMUNICACIÓN 19. Exprésase oralmente. 20. Usa sistemas de comunicación aumentativa. 21. Recoñece símbolos, logotipos, imaxes. 22. É capaz de facer trazos e garabatos. 23. Fai trazos de forma coordinada. 24. Copia letras. 25. Fai clasificacións e seriaciones. 26. Le números. 27. Presenta problemas fono-respiratorio- articulatorios. 28. Ten intencionalidade comunicativa.

CARÁCTER XERAL 29. Controla esfínteres. 30. Obsérvanse problemas visuais, auditivos. 31. Existen crise convulsivas.
OBSERVACIÓNS:




FONTE: Consejería de Educación. Junta de Andalucía.

CONDUTA SUICIDA. GUÍA PARA EL DÍA DESPUÉS


Este documento é un intento de explicar cales son as reaccións máis frecuentes

cando alguén perde a un ser querido ou alguén próximo, por mor dun suicidio.

Pretende servir de axuda para afrontar estas situacións. Foi realizado por profesionais participantes na elaboración da Guía de Práctica Clínica de prevención e tratamento implicados no tratamento de persoas con conduta suicida e por pacientes e familiares, da conduta suicida.

El día después del suicidio de un familiar o allegado



CONTIDO

Experiencia de duelo
 Que é o duelo?
 Cales son os sentimentos e emocións máis frecuentes asociados ao duelo?
O duelo tras un suicidio
 Como podo enfrontarme a esta situación?

 É o duelo dun falecemento por suicidio diferente a outras situacións de duelo?

O duelo na infancia e a adolescencia
actuar ante un neno que vive o suicidio de alguén próximo?
 Como poden axudar os profesores?

Axudar a unha persoa que está a pasar por unha situación de duelo tras un suicidio

 Que facer para axudar a un familiar ou amigo a enfrontarse a esta situación?


FONTE: Plan de Calidad para el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad, Servicios e Igualdad. Madrid.

GUÍA SOBRE O DUELO NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA


GUÍA SOBRE O DUELO NA INFANCIA E NA ADOLESCENCIA. FORMACIÓN PARA NAIS, PAIS E PROFESORADO.



ÍNDICE


I. O por qué desta guía ....................................................... 5
II. O duelo na infancia e na adolescencia

1. Mitos sobre o duelo na infancia e adolescencia .................................. 7
2. A comprensión da morte e expresión do duelo segundo a idade e o desenvolvemento evolutivo...............................................................9
3. Diferenzas entre o duelo adulto e o da infancia e adolescencia...............12
4. Expresións do duelo na contorna familiar e escolar ............................ 13
5. Outras perdas, outros duelos ....................................................... 15
6. Como axudar a elaborar o duelo na infancia e adolescencia ...................17
7. Condutas que nos poden alertar sobre un duelo complicado................... 22
8. Materiais de axuda .................................................................... 26
III. Conclusións .................................................................... 32
IV.Bibliografía consultada.................................................... 33
V. Anexos
1. Información sobre o duelo adulto
A. Información para as persoas que sufriron a perda dun ser querido .......... 35B. Información para familiares e contorna social próxima da persoa que sufriu unha perda ................................................................................ 41

2. Información para adolescentes

As perdas e o duelo na adolescencia .................................................. 46

                                                   FONTE: Colegio de Médicos de Bizkaia: Campaña del «El Camino del Duelo»

INDICADORES DE AVALIACIÓN PARÁLISE CEREBRAL














INDICADORES
Educación Infantil ....................................................................... 23 2.1. Avaliación de ámbitos específicos ............................................... 25 2.1.1. Indicadores para avaliar o ámbito motor ..................................... 26 2.1.2. Indicadores para avaliar o ámbito da comunicación ....................... 27 2.1.3. Indicadores para avaliar o ámbito da autonomía ....... ...................28 2.1.4. Indicadores para avaliar o ámbito perceptivo-visual ..................... 29 2.1.5. Indicadores para avaliar o ámbito socio-afectivo .......................... 30 2.1.6. Indicadores para avaliar o ámbito escolar ................................... 31 2.1.7. Indicadores para avaliar o ámbito familiar .................................. 32

2.2.4. Orientador ......................................................................... 38 2.2.5. Profesor de pedagoxía terapeútica ........................................... 38 2.2.6. Titor ................................................................................ 38 2.3. Medios para avaliar ................................................................ 39 2.3.1. Instrumentos ...................................................................... 39 2.3.2. Estratexias ........................................................................ 39


3. Educación Primaria ................................................................... 43 3.1. Avaliación da lectura .............................................................. 43 3.2. Avaliación da escritura ............................................................ 44 3.3. Avaliación da educación física ................................................... 46


FONTE: CREENA

GUÍA DE INTERVENCIÓN LOGOPÉDICA NO S. DE WILLIANS



INTRODUCCIÓN da Guía de intervención logopédica no alumnado con S. de Willians




Este libro presenta as perspectivas máis actuais de intervención e apoio ás persoas afectadas pola síndrome de Williams, con especial énfase na linguaxe e a comunicación. Desde unha concepción de atención continuada, ofrécense pautas para a intervención nos contextos familiar, escolar e sociolaboral.
Está destinado a profesionais, estudantes e familiares de persoas coa síndrome de Williams, pois propón unha intervención interdisciplinar e unha visión ampla desta rara enfermidade, ademais de proporcionar elementos de gran utilidade para o traballo de distintos profesionais





AUTORES: Elena Garayzábal Heinze Montserrat Fernández Prieto Eliseo Díez-Itza. EDITORIAL: SÍNTESIS