ÁLVARO A SU AIRE. LECTURAS (DM)

A partir de 6 anos

Álvaro é delgadiño, moreno e zurdo; ten dous remolinos no pelo e, ademais de ser charlatán e simpático, ten un brazo máis longo que outro.
Pero el está contento porque arránxase fenomenal coa man esquerda, e a dereita..... nin lle pica nin lle doe nin nada! Será Álvaro capaz de vencer as dificultades e gañar algún dos concursos que organizan no cole?.

Dispón de Xogo de Lectura (n.º 99), da colección Lectura Eficaz.

MIMI Y LA JIRAFA AZUL. LECTURAS


Infantil
Mimi é unha nova Xirafa que espera con ilusión o próximo nacemento do seu irmanciño. Ten grandes plans para os dous, correr pola selva, xogar no río, comer froitos e follas das árbores..... Cando por fin chega o gran día, os seus pais desaparecen durante longas horas, e Mimi se impacienta e preocúpase. Fóronse os seus pais co seu novo irmanciño?. 

Pero, pronto descubrirá que os seus pais non se marcharon, e que o seu irmanciño non é un irmanciño calquera. É azul!. É a xirafa máis rara que viu nunca Mimi e, ademáis, os seus amigos da selva (o mono, a pantera, o elefante....) rinse dela por ter un irmán especial. Mimi empeza a dubidar de se lle vai a gustar ter un irmanciño tan diferente


O obxectivo do libro é facilitar e dar unha ferramenta aos pais para poder establecer un diálogo cos seus fillos acerca dos sentimentos contraditorios que pode xerar nos nenos a convivencia cun irmán con discapacidade, ademais de acompañalos no proceso de aceptación dos seus irmáns e de alentar a normalidade na relación de todos os membros da familia.

EL VECINO PROHIBIDO. LECTURAS

de 12 a 14 anos.
Trata de:  Amizade, Tolerancia, Procura da propia identidade, Enfermidades, Discapacidade física, Nenos, Enfermos

Iria, é unha nena á que lle gusta disfrutar de liberdade.
Descobre que os seus veciños esconden un monstro no soto da súa casa. 
Iria asústase ante aquela figura deforme, pero pronto se dá conta que é un neno con elefantiasis. 

Nestas páxinas pódese observar o rexeitamento que sofren as persoas que padecen esta enfermidade. E todo porque non sabemos mirar máis aló da aparencia externa. Pero sobre todo, esta novela está chea de amizade, de loita e de esperanza.


FONTE: Ed. Edebé

ANDRÉS Y EL NIÑO NUEVO. LECTURAS (DM)

desde 6 anos

Enrique, un neno parapléxico, acaba de chegar por primeira vez ao colexio e, como todos os nenos, ten necesidade de amigos. Pero os nenos, que ás veces son crueis, non aceptarán a súa minusvalía. 
Andrés, un compañeiro de clase, non fai máis que rirse del e isto pono moi triste. Pero un feito fortuíto e temporal producirá un achegamento entre ambos, de forma que se farán inseparables 

CATALINA, EL OSO Y PEDRO. LECTURAS

+ 3 anos

Catalina e Oso reciben a visita do seu primo Pedro, saúdanse e saen sen rumbo polo mundo... Viaxan facendo carreiras, ás veces en carro, ás veces moi lento e outras moi rápido. 

Trátase dun libro que contribúe a romper barreiras, non só físicas, senón tamén mentais, e a mostrar que o movemento se fai andando... ou rodando. Porque a inclusión das persoas con discapacidade non só incumbe ás políticas propias do mundo adulto, senón que tamén desde a educación nos primeiros anos da infancia constrúese un mundo máis igualitario, rico en diversidade e solidario.

Tras a publicación de “Sen rumbo polo mundo, Catalina e o Oso”, KALANDRAKA aposta por este novo álbum da autora e ilustradora Christiane Pieper, que supón a continuación das aventuras anteriores, coa incorporación de Pedro, un neno con discapacidade que se despraza en cadeira de rodas. 
FONTE: Ed. Kalandraka

LAGARTO. Ellos aún no lo saben, pero tú vales mucho. LECTURAS


Xuvenil
Discapacidades, Orfos, Búsqueda da propia identidade, Soidade.

Lucius Sims é un mozo listo, aínda que ninguén o diría ao mirarlle á cara. Quizá sexan os seus ollos -algo máis separados do normal- ou o seu nariz torcido, ou a súa dificultade para moverse ben, os que fixeron pensar á señorita Cooley que o seu lugar podería estar nun centro de educación especial. 
Pero a Lucius aínda lle quedan moitas cousas por ver. 

Unha cautivadora historia, narrada en forma autobiográfica, que trata dos sentimentos sen sentimentalismo e transforma o cotián en marabilloso a través dunha mirada verdadeiramente especial.
FONTE: Editorial SM. Alerta Roja

LA SONRISA DE CARLOS. LOS DERECHOS DEL NIÑO. LECTURAS

+ de 7 anos


Carlos é o máis pequeno de catro irmáns, que xogan, rin e van ao colexio xuntos. Pero Carlos é especial. Gústanlle as pequenas cousas, entretense polo camiño e non lle gusta que ninguén perda nos partidos de fútbol. Cústanlle moito as tarefas do colexio, e por anos que pasen el sempre é como un neno pequeno. Carlos ten síndrome de Down e os seus pais preocúpanse polo seu futuro.

O recoñecemento e aceptación das deficiencias físicas, mentais ou sociais que afectan aos nenos deben ser unha prioridade da sociedade na loita contra as desigualdades. No sorriso de Carlos atopamos unha historia tenra sobre a relación dun neno con síndrome de Down coa súa familia e os seus compañeiros de colexio, tratando a discapacidade con naturalidade e promovendo a empatía dos nenos para con aquelas persoas que por distintos motivos non gozan das mesmas capacidades. Fomenta ademais a solidariedade e a distribución de recursos para a educación de todos os nenos e nenas.


A colección Os Dereitos do Neno é unha serie de 10 contos con valores que se inspiran en cada un dos principios da Declaración dos Dereitos dos Nenos, aprobada pola Asemblea Xeral da ONU o 20 de Novembro de 1959.


FONTEEditorial Salvatella

ACTIVIDADES DE OCIO PARA OS NENOS E NENAS CON DISCAPACIDADE

O lecer é o tempo que dedicamos á diversión, ao desenvolvemento de hobbies, á ruptura da rutina cotiá con outras persoas.

A rutina diaria normalmente déixanos pouco espazo para o lecer. Con todo, durante as vacacións ou durante os fins de semana, é cando nenos e maiores dispoñemos de tempo libre que podemos destinar ao lecer.


Actividades de lecer 

Son moitas as actividades que se poden levar a cabo dentro do tempo de lecer.

Actividades culturais: son aquelas que teñen o obxectivo principal de aprender ou descubrir novos coñecementos visitando museos, monumentos, indo ao teatro, ao cine, ás bibliotecas, etc.
Actividades recreativas: son aquelas que teñen un compoñente puramente lúdico e de vivir novas experiencias. Nelas incluiríanse a práctica de xogos, bailes, saídas de fin de semana a novos lugares, etc.
Actividades deportivas: son aquelas que  inclúen a práctica dunha actividade física como pode ser o baloncesto, fútbol, natación, equitación, etc. 



 Por que é importante o lecer?

O lecer é algo realmente importante para os nenos, pois lles permite poñer en práctica unha serie de capacidades diferentes ás que permiten as actividades do día a día.
  1. Escoller que facer,  sen ter que facer tarefas impostas como adoita suceder nas rutinas diarias do colexio ou de casa,  permítelles practicar a súa liberdade.
  2. Failles ser máis sociables, xa que son momentos que se comparten coa familia ou seres queridos ou con outros nenos ou familias. Isto permite aos nenos coñecer xente nova e participar en actividades en grupo que lles axudan a saír de si mesmos e a abrirse aos demais.
  3. Desenvolver a súa creatividade e imaxinación, ao contar coa oportunidade de poñer en práctica as súas ideas ou realizar tarefas non dirixidas. 
  4. Segundo as características da actividade, se implica movementos, desprazamentos... tamén vai favorecer unha mellor saúde física.
  5. Segundo onde se desenvolvan as actividades de lecer tamén van dar a oportunidade ao neno para entrar en contacto coa natureza e de adquirir novos coñecementos (lugares, eventos, persoas...)

O lecer nos nenos con discapacidade

Parar un neno que presenta algún tipo de discapacidade o lecer é tan importante como para o resto de nenos, con todo non sempre poden facelo da mesma forma que se non tivesen unha discapacidade, pois se atopan cunha serie de dificultades.

As dificultades que limitan o gozar do tempo libre poden ser de diferente índole:
  • Dificultades persoais: as propias da súa discapacidade que poden dificultar ou mesmo impedir realizar algunhas actividades.
  • Dificultades familiares: como é o caso da sobreprotección.
  • Dificultades sociais: como son as barreiras arquitectónicas, a falta de sensibilización, etcétera.
Un estudo realizado con nenos con parálise cerebral, atopou que estes nenos adoitan atoparse con restricións no acceso a actividades de lecer e que adoita haber pouca diversidade de actividades. A pesar da súa baixa participación, os nenos manifestaban gozar moito nelas.

Por todo iso, é fundamental potenciar as actividades que faciliten que os nenos con discapacidade poidan gozar de momentos de lecer, e que gocen o máis autónomamente posible do seu tempo libre.


Como favorecer o lecer nos nenos con discapacidade?

O primeiro é contar coas preferencias do neno, xa que a actividade de lecer debe ser vivida con pracer.

En segundo lugar, é importante asegurar a accesibilidade e seguridade do neno á actividade, para iso débese ter en conta que axudas ou adaptacións precisa o neno para realizar a actividade ou, como pode adaptarse a actividade ás características do neno.

O importante é pensar na esencia da actividade: que se quere facer (dar un paseo pola montaña, xogar no parque, pintar, visitar un museo, unha granxa) e a partir de aí ver como se pode axudar a que o neno o poida facer da forma máis autónoma e co maior goce.

Algunhas proposta de lecer

Afortunadamente, a oferta de lecer cada vez ten máis en conta as necesidades das persoas con discapacidade e cada vez hai máis espazos culturais que contan con actividades accesibles para persoas con discapacidade (museos, exposicións, actividades deportivas, etc.).

Compartímosvos algunhas ligazóns de interese sobre actividades de lecer accesibles. 

Randeeiras adaptadas para nenos e nenas con discapacidade. Grupo de Facebook dirixido a sensibilizar e informar sobre os parques que se van adaptando para que poidan ter acceso os nenos con discapacidade.

Deporte e Discapacidade.  Acción social da Fundación MAPFRE dirixida á integración social das persoas con calquera tipo de discapacidade.

Asociación Manancial. O principal obxectivo desta Asociación é a mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade a través de actuacións nun ámbito tan importante como é o do deporte, o lecer e o tempo libre para o desenvolvemento persoal, a autonomía e a participación social das persoas con discapacidade.
FEAPS e Plena Inclusión. Confederación Española de Organizacións en favor das Persoas con Discapacidade Intelectual ou do Desenvolvemento.


PREDIF. Portal que ofrece información sobre o turismo accesible, destacando a seguinte nova: "El nuevo Plan de Accesibilidad Turística sienta las bases para convertir Galicia en un referente del Turismo Inclusivo".

Lecer adaptado: Guía de establecementos adaptados en España.

Barreira Cero: portal especializado en Lecer e Viaxes accesibles para persoas con mobilidade reducida.

Como vemos, o lecer é algo fundamental para os nenos con discapacidade. O participar de actividades recreativas ou de lecer bríndalles felicidade, ter novos amigos, estimúlalles a súa creatividade e imaxinación, e axúdalles a desenvolver unha mellor saúde física e emocional e sobre todo a mellorar da súa autonomía persoal.

FONTE Alicia Manzanas García EFISIOPEDIATRIC

EDUCACIÓN E CRUZ VERMELLA ESPAÑOLA COLABORARÁN NO SERVIZO DE TRANSPORTE ESCOLAR ADAPTADO


FONTE: Consellería de Educación. Xunta

LA PIEDRA DE TOQUE


Xuvenil. 13-18 anos

Tras a morte dunha entrañable amiga, Carlos Alberto sofre unha depresión. A súa nai lévao a un psiquiatra, que lle confía a un colega paralítico cerebral. 

Carlos enfrontarase aos prexuízos da súa nai e aprenderá novos valores e o verdadeiro sentido da responsabilidade.

Novela realista sobre os discapacitados psíquicos e os prexuízos aos que teñen que enfrontarse.


FONTE: SM. Alerta Roja