FELIZ ANINOVO 2016

APRENDEMOS MELLOR CANDO O EXPLICAMOS

Sabiades que cando explicamos algo a outra persoa é cando máis aprendemos? S Vía
Enlace permanente de imagen incrustada
Fonte: Educación CNIIE

UN EXEMPLO DE SUPERACIÓN. VALORES.

Lauren Barwick naceu o 12 de setembro de 1977. Sufriu un accidente que a deixou paralizada de cintura para abaixo. A pesar diso continuou co seu sono de practicar a monta. Participou en varios Xogos Olímpicos desde 2004 en que participou por 1ª vez en Atenas. No 2008 ganou dúas medallas, unha de ouro no estilo libre individual e outra de prata nos campionatos individuais. Nos Xogos Olímpicos de 2012, non gañou ningunha medalla, quedou no 8º lugar. No ano 2014 participou no concurso internacional FEI en Moorsele (Bélxica) gañando o freestyle de grao II e as probas individuais. Tamén se presentou aos Xogos Ecuestres Mundiais de 2014 en Francia, onde gañou unha medalla de plata e outra de bronce en individual para doma proba de estilo libre de grao II e individual para doma proba do campionato de grao II. 

PICTOGRAMAS DE ARASAAC. PREMIO ESPECIAL 2015 OrienTapas

Todos os que contribuíron desde EducAragón en 2007, á difusión e uso deste banco aberto de pictogramas denominado ARASAAC (José Manuel Marcos, David Romero, Sergio Palao), merecen ben o recoñecemento por un traballo único e imprescindible. Felicidades polo galardón do PREMIO ESPECIAL ORIENTAPAS 2015 DE ORIENTACIÓN EDUCATIVA E TIC. 
Noraboa!


OrienTapas: Pictos y tapas


Fonte: Alberto del Mazo

SISTEMA DE COMUNICACIÓN PECS

O sistema PECS (Picture Exchange Communication System o, traducido al español: Sistema de comunicación por intercambio de imágenes), é un método interactivo de comunicación que require do intercambio dun símbolo entre un individuo que ten alterada a comunicación e un interlocutor. O símbolo é intercambiado para 

  • Iniciar unha petición,
  • Facer unha elección, 
  • Proporcionar información,
  • Respostar.
Sistema PECS 1ª parte                   Fonte: María Benavent

Sistema PECS 2ª parte                   Fonte: María Benavent            

25 RECURSOS PARA TRABALLAR A DISLEXIA, ACTIVIDADES E CONCEPTOS










Fonte: EDUCACIÓN 3.0




Actividades para traballar a dislexia   2

                                                                                                                        FONTE: Orientación Andújar

Exemplos de actividades para traballar a dislexia                                        FONTE: María Benavent



DISLEXIA.                    Fonte: Psicopedagogía en el desarrollo y la educación


DISLEXIA. "PALABRAS AL VIENTO"


"Palabras al viento" é un documental sobre a dislexia,  un trastorno que afecta a máis do 4% da población española, causa de gran parte do fracaso escolar e de algúns problemas no desenvolvemento laboral e persoal.

EDUCACIÓN FISICA ADAPTADA PARA ALUMNADO CON DISFUNCIONALIDADE MOTRIZ

Educación Física Adaptada alumnado con Disfuncionalidade Motriz. PRIMARIA 


APRENDIZAXE PERSOALIZADA


BÓ NADAL

"A discapacidade non está nas persoas faltas dunha parte do seu corpo, está na mente de moitas que se din sás". Marithe Lozano



................ AT. Á DIVERSIDADE DESDE AS FUNCIÓNS DO PT E AL


Neste artigo, elaborado por D. Manuel Torres, Inspector Xefe de Educación e publicado en EDUGA, o autor fai un repaso sobre o discurso actual da atención á diversidade e unha exposición, apoiada na lexislación vixente, do tratamento da atención á diversidade nos centros educativos da Comunidade Autónoma, aclarando as funcións de PT e AL como profesorado de apoio. Artigo moi clarificador. Grazas.







"La uniformidad es la muerte; la diversidad es la vida" (Mijail A. Bakunin)

AXUDAS TÉCNICAS, AS GRANDES DESCOÑECIDAS

OBRADOIRO. GRABADORA DIXITAL ADAPTADA A UN PULSADOR. CEAPAT (VI)

Roberto Gaitán

OBRADOIRO. ADAPTACIÓN E PRODUCTOS DE APOIO CASEIROS (III)

Natividad García Villazala e María de Pablos Salgado.



OBRADOIRO. ADAPTACIÓN E PRODUCTOS DE APOIO CASEIROS (II)


Natividad García Villazala e María de Pablos Salgado.

OBRADOIRO. ADAPTACIÓNS E PRODUCTOS DE APOIO CASEIROS (I)


Natividad García Villazala e María de Pablos Salgado 

EXPOSICIÓN DE PRODUCTOS DE APOIO. CEAPAT


OBRADOIRO. ADAPTADOR BUCAL. CEAPAT. (V)


ROBERTO GAITÁN y JULIÁN CARABAÑA nos ensinan.

OBRADOIRO. ADAPTACIÓN DUN COMUNICADOR. CEAPTAT. (IV)


ROBERTO GAITÁN y JULIÁN CARABAÑA nos ensinan.

OBRADOIRO. ADAPTACIÓN DUN XOGUETE PARA DM. CEAPAT. (III)


ROBERTO GAITÁN y JULIÁN CARABAÑA nos ensinan.

OBRADOIRO. ADAPTACIÓN DUN PULSADOR. CEAPAT. (II)



ROBERTO GAITÁN y JULIÁN CARABAÑA nos ensinan.

OBRADOIRO. ADAPTACIÓN DUN RATO PARA PROGRAMAS DE BARRIDO. CEAPAT. (I)

Esta fin de semá celebrouse en Vigo o Congreso de TADEGA. Neste vídeo amosarei a explicación paso a paso do proceso de adaptación dun rato, conectándolle un pulsador, para que poda ser utilizado en programas de barrido. Foi impartido nun obradoiro moi interesante, por un profesional do CEAPAT, por iso, traémolo ata aquí por si alguén quere practicar. É moi sinxelo


ROBERTO GAITÁN y JULIÁN CARABAÑA nos ensinan.

CEAPAT. PRODUCTOS DE APOIO ELABORADOS POLOS USUARIOS

Nesta páxina web, CEAPAT ofrece ideas de adaptacións e axudas caseiras elaboradas por persoas con discapacidade ou redes de axuda, ou, por persoas maiores con dificultade para o movemento




TRAILER DOCUMENTAL "Línea de meta". SÍNDROME DE RETT


Josele é un pai que corre maratóns nacionais e internacionais empurrando do carro da súa filla MARÍA, enferma de Síndrome de Rett. O seu obxectivo: cruzar a Liña de Meta e así dar a coñecer a enfermidade de María e a de miles de nenos e nenas que sufren enfermidades pouco frecuentes, sen cura e sen tratamentos efectivos, ante a mirada das multinacionais farmacéuticas e os gobernos, cuios enfernos non son rentables para o "sistema". 
FONTELiña de Meta

URXENCIAS SANITARIAS E ATENCIÓN EDUCATIVA AO ALUMNADO CON ENFERMIDADE CRÓNICA

Decreto 229/2011 de 7 de decembro polo que se regula a atención á diversidade.


A atención educativa nun contorno inclusivo e normalizado e a aceptación das condicións de saúde como aspectos que acompañan a persoa ao longo da vida, deben ser un obxectivo prioritario. Esta tarefa compételle á totalidade da comunidade educativa.


 A resposta educativa que require o alumnado con enfermidade crónica ou que sofre lesións como resultado dun accidente, durante un período en que non pode asistir ao centro educativo, concrétase na atención educativa hospitalaria e domiciliaria (Decreto 229/2011) garantíndose o retorno ao centro educativo en condicións de normalidade cando as condicións de saúde o permitan. Esta atención educativa terá por finalidade a continuidade do proceso formativo do alumnado que, por prescrición facultativa, debido a enfermidade ou lesión, non poida asistir con regularidade ao centro por un período prolongado de tempo.
A escolarización é un factor importante no desenvolvemento psicomotor, afectivo, cognitivo e social da persoa, especialmente en situacións nas que se ten que facer fronte á enfermidade. 
 A enfermidade é un dos factores que poden alterar o desenvolvemento ordinario da vida do alumnado. O impacto dunha enfermidade de media ou larga duración pode afectar ao proceso de socialización e formación, chegando incluso a condicionar o logro de aprendizaxes escolares. escola non pode nin debe permanecer allea a esta realidade da vida diaria de moitos nenos e nenas e do seu contorno. 

ATENCIÓN AO ALUMNADO DIABÉTICO

É unha das enfermidades crónicas máis frecuentes da infancia. 
Maniféstase por niveis de glicosa en sangue elevados, por enriba dos límites normais debido á insuficiente produción ou actuación da insulina.

Addenda Diabete Completo

A diabete, como calquera outra enfermidade crónica na infancia, non ten que ser un obstáculo para a efectiva inclusión de todo o alumnado na vida escolar e social. A día de hoxe, os avances médicos na abordaxe da diabete complementados cunha axeitada educación terapéutica, fan posible a plena integración do alumnado con diabete no sistema educativo en condición de plena normalidade.

A asistencia á escola de nenos e nenas con patoloxías específicas fai necesario o desenvolvemento dunha estreita colaboración entre os servizos sanitarios e a consellería con competencias en materia de educación, nos termos previstos no Acordo Marco de Colaboración subscrito pola Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria e a Consellería de Sanidade para o Desenvolvemento de Actuacións Conxuntas de Promoción e Protección da Saúde na Escola

MATERIAIS ESPECÍFICOS RELACIONADOS COA MANIPULACIÓN

Ao inicio da manipulación do noso alumnado DM, faremos as seguintes valoracións: 
  • Amplitude de movementos nos MMSS
  • Man que utiliza preferentemente.
  • Uso da man non dominante (como apoio, por exemplo).
  • Coordinación entre ambas manos (pode coordinalas?).
  • Colle un obxecto e sóltao (pode facelo?).
  • Desplazar pezas por arrastre (pode?).
  • Sinalización: con man pechada, con man aberta, con varios dedos, co dedo índice…
  • Tipo de prensión que realiza: esférica, cilíndrica, pinza… 

PRENSIÓN DOS ÚTIS DE ESCRITURA


Prensión coa man 



Presión sobre o papel.

Precisa adaptadores para os utis de escrita.
adaptadores para utis de escrita e pintura

                         



Tixeiras



Pode usar equipo informático  estándar. Acceso ao teclado e ao ordenador.