VÍDEO. PRENSIÓN DO LÁPIS (I)

Estes vídeos parécenme moi ilustrativos. Penso que, nesta liña de aprender a coller o útil de escritura,  pódevos ser de gran axuda.
FAI O TEU PROPIO SISTEMA DE AGARRE


FONTE: Thetherapygroup
FONTEMichelle Green

VÍDEO. PRENSIÓN DO LÁPIS (II)

Doado cun calcetín



Agarrando un pompóm, papel enrugado ou outros elementos



FONTESara McClure


AGARRO O ÚTIL DE ESCRITURA (I)


Una boa ideas pode ser ésta de agarre de trípode moi simple. Probamos unha versión cunha arandela de chaveiro  para fomentar o agarre en trípode. É un truco sinxelo para agarrar un lapisDesta forma tan sinxela podemos separar os dous lados da man cun sinal táctil. Para usar a ferramenta, simplemente advirtimos ao neno-a como colocar o aro xusto sobre o dedo anular e o dedo meñique. Tamén pódese soster  (o aro), simplemente, na palma da man. Este sinal táctil permítelles curvar os seus dedos na palma mentres estabiliza o lado cubital da man. O dedo medio, o dedo índice e o pulgar son libres de manipular o lapis co lado de precisión da man. 
Outras fórmulas:


 

 



Deste xeito sinxelo imos axudando coas habilidades de desenvolvemento e funcionais que se require na escrita a man, que son habilidades motoras finas. Habilidades como 
  • a coordinación bilateral das mans ,  
  • extensión da boneca, 
  • forza de agarre, 
  • agarre de pinza
  • control do espazo no trípode, 
  • son só algúns exemplos de habilidades motoras finas esenciais para o desenvolvemento funcional e a manipulación efectiva de ferramentas.  

                                                          FONTE FOTOGRAFÍAS: BuzzFeed Staff, Carina Villanueva, Verónica, Bircan Özel

                                                                                          FONTE TEXTO: Adaptación de The OT TOOLBOX

AGARRE DO LAPIS (II)



FONTE: mamaot.com





FONTE: Liz's Early Learning Spot | Early Childhood Specialist



FONTE: Punto de aprendizaje temprano de Liz

PROGRAMA DE MECANOGRAFÍA

Un dos mellores e máis utilizados, pensado para persoas con diversidade funcional.
Chámase MEKANTA. É da ONCE.
Non só está pensado para alumnado cego, senón tamén para alumnado con discapacidade motora. GRATUÍTO e de LIBRE ACCESO.

A partir de 5 anos.
Ademais,é unha aplicación motivadora e inclusiva, xa que pode ser utilizada por todos os nenos e nenas.


O programa ofrece un centro de interese común (a selva) que motiva ao usuario para coñecer as diferentes zonas do teclado. A metodoloxía utilizada serve para traballar cunha técnica de aprendizaxe correcta. Por unha banda, a necesaria segmentación e independencia de dedos e, por outro, o control da localización correcta dos dedos nas súas respectivas teclas da fila guía e a barra. O deseño responde a unha metodoloxía específica que respecta o desenvolvemento psicomotriz e as necesidades educativas da discapacidade visual, desde as primeiras idades.








MÁIS ACTIVIDADES DE MOTRICIDADE FINA

  • Proporcionar aos nenos obxectos e xoguetes con texturas diferentes. 
  • Nun recipiente con area buscar obxectos escondidos.
  • Colocar pinzas nun cordel. 
  • Sacar obxectos dunha caixa con ocos
  • Cunha culler levar azucar dun recipiente a outro.
  • Pulsar interruptores.
  • Abrir recipientes.
  • Meter moedas nunha hucha.
  • Facer colares de perlas e con pastas.
  • Botóns de diferentes tamaños para abrochar e desabrochar.
  • Facer guirnaldas.
  • Realizar punteado.
  • Rachado de papel cos dedos.
  • Facer encartados.
  • Facer trenza con lana.
  • Fiar colares.
  • Lixar.
  • Estampar.
  • Modelar con plastilina, masa, area, barro.
  • Encher figuras con diferentes materiais.
  • Facer exercizos de mans e dedos: golpeando a mesa, xogando aos monicreques con mans e dedos.
  • Pintar cos dedos utilizando témpera, auga, barro.
  • Pintar cos dedos, con: lapis de cera, témpera, barro,
  • Recortar con tesoiras.
  • Facer movementos de pinza cos seus dedos índice e pulgar.
  • Trasladar obxectos pequenos como: lentellas, garavanzos, sementes, alpiste, etc. dun prato a outro, só usando os dedos índice e pulgar.
  • Envolver obxectos pequenos en papel.
  • Enroscar tapas de distintos envases.
  • Facer chourizos de plastilina e cortalos coa tesoira.
  • Cortar seguindo unha liña recta, daquela oblicua ou inclinada.
  • Picar co punzón sobre a liña.
  • Tocar, apertar, sacudir, golpear, pellizcar, axitar, agarrar e soltar, palmear, fregar palmas e obxectos de diferentes texturas e tamaños.
  • Palmas e dedos unidos: diferentes combinacións de movementos. (enlazar, separar e unir dedos, separar palma, separar palma e dedos mantendo xemas unidas, acariñarse)
  • Teclear.
  • Escalar cos dedos.
  • Puño pechado: liberar dedo a dedo: contar
  • Dicir que si e que non cos dedos e as mans.
  • Subir unha escaleira imaxinaria pola parede cos dedos.
  • Apertar pelotas pequenas, pasalas dunha man a outra.
  • As mans abrázanse, escóndense, saúdanse, apértanse.
  • Lembrar continuamente á nena(ou) a toma correcta do lapis. Utilizar lapis triangular.
  • Engurrar papel e formar pelotas.
  • Facer trazos libremente sobre a area e/ou sobre a auga.
  • Realizar xestos coas mans acompañando a cancións infantís.
  • Virar as mans, primeiro cos puños pechados, despois cos dedos estendidos.
  • Enredar un lazo nun pau de madeira.
  • Pegar adhesivos: despegar os adhesivos e pegalas en lugares determinados ou libremente.
  • Formar torres con bloques.
  • Estirar gomas, elásticos...
  • Xogos con marionetas de dedos.



XOGOS DE MANS E DEDOS



  • Mover as dúas mans simultaneamente en varias direccións (cara arriba, cara abaixo, movemento circular......).
  • Imitar coas mans movementos de animais (león movendo as garras, paxaro voando?) ou de obxectos (aspas do muíño, hélices de helicóptero).
  • Abrir unha man mentres se pecha a outra, primeiro amodo, logo máis rápido.
  • Abrir e pechar os dedos da man, primeiro simultaneamente, daquela alternándoas. Ir aumentando a velocidade.
  • Xuntar e separar os dedos, primeiro libremente, daquela seguindo ordes.
  • Tocar cada dedo co pulgar da man correspondente, aumentando a velocidade.
  • "Tocar o tambor" ou "teclear" cos dedos sobre a mesa, aumentando a velocidade.
  • Coa man pechada, sacar os dedos uno detrás doutro, empezando polo meñique



FONTE: Mi profe de PT

ACTIVIDADES PARA ESTIMULAR A MOTRICIDADE FINA

A motricidade fina implica un nivel elevado de maduración e unha aprendizaxe longa para a adquisición plena de cada un dos seus aspectos, xa que hai diferentes niveis de dificultade e precisión.

Para conseguilo hase de seguir un proceso cíclico: iniciar o traballo desde que o neno é capaz, partindo dun nivel moi simple e continuar ao longo dos anos con metas máis complexas e ben delimitadas nas que se esixirán diferentes obxectivos segundo as idades e as capacidades de cada quen.

Os aspectos da motricidade fina que se poden traballar máis tanto a nivel escolar como educativo en xeral, son:
¨ Coordinación viso-manual;
¨ Motricidad facial;
¨ Motricidad fonética;
¨ Motricidad xestual.

Ejemplos de atividades que podedes desenvolver 
                       


                            


                        
 









     





FONTE: Imágenes educativas