Algúns aspectos que o profesorado debe
considerar cando
ten no aula alumnado con discapacidad motora son:
* Facer uso das adaptacións de acceso ao currículo e do plan de evacuación.
* Antes de comezar debemos asegurarnos de que o alumno/a está colocado de xeito correcto.
* Fixarémonos en que o alumno/a poida moverse dentro do aula.
* Debe estar sentado o máis preto da porta e do docente.
* O seu campo visual debe estar orientado cara ao resto de alumno/as do aula.
* Debemos facilitar a autonomía do escolar nos seus desprazamentos e no uso dos seus materiais, aínda que sempre baixo a supervisión dun adulto.
* Os materiais que imos usar deben estar ao seu alcance.
* A información debe estar á altura dos ollos do alumno/a.
* O persoal (docente ou auxiliar) que atenda ao alumno/a deberá estar informado das limitacións do escolar e favorecer a funcionalidade das extremidades afectadas, etc.
* Si é necesario, facilitarase ao alumno/a o uso dun sistema de comunicación alternativo.
* Programaranse actividades con distintos grados de dificultade, sempre partindo do seu nivel competencial e tendo en conta o seu grado de dificultade.
* Respectaremos o seu ritmo de traballo e non nos adiantaremos ás súas respostas.
* O reforzo positivo é moi
importante, valoraremos o seu esforzo.
* Evitaremos as posibles actitudes de autocompasión, sobreproteción ou impaciencia. * Fomentaremos o traballo cooperativo en pequeno grupo. * Ensinarémoslle como realizar unha determinada tarefa e darémoslle oportunidade para que as xeneralice. * O uso de axendas e horarios de traballo facilitaralle a organización e autonomía. * Teremos en conta que debemos axustar a cantidade de tarefas a realizar, xa que adoitan tardar máis tempo que os seus compañeiros/as. * Si é necesario, darémoslle tempo para descansar. * Debemos ser flexibles nas expectativas que temos sobre o escolar. * É importante explicar aos compañeiros/as as repercusiones deste tipo de discapacidade. * Debemos evitarlle os ruídos e sons bruscos, e a excesiva estimulación visual. * As axudas iranse reducindo en función das súas necesidades. * As actividades débense programar graduando a súa dificultade. É moi importante que o alumno/a teña éxito. * Os procedementos e instrumentos de avaliación serán adaptados tendo en conta a lexislación vixente na nosa comunidade, polo que se deben usar as axudas técnicas precisas ou as adaptacións tanto curriculares como de acceso ao curriculo que sean necesarias.
* O tempo das probas de avaliación será flexible (adaptación de acceso, se é esa a necesidade do alumnado).
* As actividades de avaliación propoñeranse de xeito intercalada entre as actividades de ensino, así poderemos reorientar e axustar a aprendizaxe si fose necesario. * Construiremos instrumentos de avaliación específicos e variados e adaptarémonos ás súas posibilidades comunicativas cando presentemos as actividades de avaliación. |
Ningún comentario:
Publicar un comentario