A REGLA DOS 4 AGASALLOS E A SÍNDROME DO NENO HIPERREGALADO

Segundo un estudo elaborado por TNS para eBay, "Tendencias de consumo en Nadal", os españois gastaranse de media 235 euros en agasallos de Nadal. En concreto, a cada neno destinaranse 151 euros. 
Compramos demasiados agasallos aos nenos? 
Que facer para empregar ben ese diñeiro ou reducir o gasto?

Poida que a regra dos catro agasallos de Nadal axúdeche.


Que é a regra dos catro agasallos de Nadal?
A regra dos catro agasallos é unha forma de poñer sensatez se non queremos saturar aos nosos fillos de xoguetes e cousas que non utilizarán ou das que se aburrirán pronto. Esta regra limita o número de agasallos e pon fin aos agasallos sen sentido.

A regra dos catro agasallos de Nadal propón regalar:
  • Algo que sirva para levar: zapatos, roupa, complementos.....
  • Algo para ler: un libro ou un conto que poida gustarlles.
  • Algo que realmente necesiten: como unha mochila nova para o colexio, por exemplo.
  • Algo que desexen: como ese xoguete que pediron en todas as súas cartas aos Reis Magos e Papá Noel.

A síndrome do neno hiperregalado
O 80% dos nenos españois reciben 5 ou máis agasallos durante o Nadal, moitos reciben 10 veces máis agasallos dos que necesitan. Que consecuencias pode ter isto para os nenos?

A síndrome do neno hiperregalado define a tendencia para compensar con agasallos o tempo que os pais e nais non pasan cos seus fillos. Isto provoca que os nenos non aprecien os xoguetes que reciben, perdan a ilusión, e vólvanse caprichosos, egoístas e consumistas.


Un exceso de xoguetes provoca nos nenos:

1. Baixo nivel de tolerancia á frustración

Os pais que dan aos seus fillos todo o que piden sen explicarlles o sacrificio e esforzo que fixeron para darlles o agasallo converte aos nenos en persoas egocéntricas e que cren merecelo todo. Os nenos non desenvolven a súa capacidade para lidar cos reveses e a frustración, algo esencial na vida.

2. Sobreestimulación

Os nenos reciben tantos xoguetes que son incapaces de prestarlles atención e dedicar tempo a xogar con cada un deles. Como moito, acaban centrándose nun e o resto acaban esquecidos e desaproveitados.

3. Limita a fantasía

Moitos xoguetes están orientados ao desenvolvemento das súas habilidades motoras e cognitivas, con todo, demasiados xoguetes provocan aburrimento e acaban coa fantasía. Tamén é posible xogar sen xoguetes, cando non hai un guion é cando máis poden desenvolver a súa creatividade.

4. Perda de ilusión

Como xa dixemos, tantos xoguetes fan que os nenos non valoren o que reciben, é dicir, que perdan a ilusión polo agasallo e por descubrir o seu contido. Pasan a pedir un xoguete pola satisfacción de telo.

5. Desenvolve antivalores

Se reciben demasiados agasallos estes perden valor para os nenos, xa que non comprenden a súa importancia nin o esforzo que fixeron as persoas que llos regalaron. Isto pode provocar neles comportamentos egoístas e consumistas.


Cando é inevitable

Nas grandes familias Papá Noel e/ou os Reis Meigos adoitan deixar agasallos para o neno en todas as casas: os avós fan un agasallo, uns tíos fan outro agasallo, outros tíos tamén fan o seu agasallo, os que reciben de papá e mamá....... Que podemos facer se resulta imposible cinguirse á regra dos 4 agasallos de Nadal?

  • Concienciar a toda a familia: comunicade á familia que só papá e mamá farán os agasallos aos seus fillos. Se sodes moitos e queredes manter esa tradición podedes facer que Papá Noel ou os Reyes deixen un ou dous dos agasallos en casa e o resto poden levalos ao lugar no que se reuna toda a familia, para abrilos todos xuntos.

  • Doar os xoguetes: Se, aínda despois de comunicalo, é imposible que fagan agasallos, moitas asociacións agradecerán que doedes o exceso de xoguetes para que poidan chegar a nenos que tamén os necesitan. Ensinarémoslles a compartir e daremos exemplo: hai que ser solidarios, hai nenos que no Nadal non reciben ningún xoguete e tamén o merecen.


Estas situacións non só se dan en Nadal, tamén nos aniversarios, cando os nenos xa non só reciben agasallos dos familiares, tamén se suman os dos seus amigos. En calquera caso, temos que elixir ben os agasallos, centrándonos na calidade e non na cantidade.

FONTE: Mundo Primaria

Ningún comentario:

Publicar un comentario