A síndrome de Smith- Magenis é unha enfermidade xenética que afecta moitos órganos e sistemas do corpo. As principais características desta enfermidade inclúen discapacidade intelectual leve a moderada, atraso no fala e a linguaxe, trazos faciais distintivos, trastornos do sono e problemas de conduta. Pode presentar tamén baixa estatura, problemas nos ósos, problemas nos oídos e nos ollos, defectos do corazón, e defectos no ril. Na maioría dos casos débese a unha  delección (perda) de material xenético nunha rexión especifica do cromosoma 17. A maioría dos casos non se herdan senón que se producen ao azar durante a formación de óvulos ou espermatozoides, ou no desenvolvemento  fetal temperán.
Na actualidade non se atopou unha solución médica para curar esta síndrome, pero o diagnóstico precoz é de gran axuda dado que permite aprender sobre a enfermidade e prepararse para os desafíos aos que se deben enfrontar.
A NIVEL ESCOLAR
 Os nenos con SMS actúan de maneira impulsiva, con escasa planificación do traballo. Cústalles comprender as instrucións expresadas por escrito e teñen dificultades nas tarefas de procesamento  secuencial (contar, …), así como na memoria a curto prazo. Pola contra teñen unha gran capacidade de aprendizaxe visual e unha boa memoria a longo prazo e senten verdadeira devoción polos ordenadores e todo o que teña relación coa tecnoloxía informática. 
O seu rendemento é mellor en clases pequenas, poden buscar o  monopolizar o tempo do profesor, con continuas interrupcións verbais, tratando de conseguir o contacto visual e exclusivo do profesor. Pais e profesores remarcaron que os nenos con SMS teñen unha extraordinaria habilidade para medir os puntos débiles dunha persoa e conseguir dela o que queren. Poden mostrar unha conduta totalmente negativa nunha clase e despois de poden mostrar  pacificos e colaboradores noutra clase, con outro profesor distinto. Con iso deducimos que estes nenos teñen certo grao de control sobre o seu comportamento, pero hai que recoñecer que moitas das condutas negativas vistas neles teñen a súa orixe en impulsos internos. 
O mantemento de actividades rutineiras e sen cambios inesperados no programa evitan a aparición de  rabietas. Necesitan máis tempo que os seus compañeiros para realizar as tarefas e carecen de hábitos de estudo. É necesario que as explicacións sexan breves e claras e pódense beneficiar do uso de ilustracións e gráficos para axudarlle a visualizar os diferentes pasos que comporta unha tarefa ou un problema matemático.
Os nenos con SMS actúan de maneira impulsiva, con escasa planificación do traballo. Cústalles comprender as instrucións expresadas por escrito e teñen dificultades nas tarefas de procesamento  secuencial (contar, …), así como na memoria a curto prazo. Pola contra teñen unha gran capacidade de aprendizaxe visual e unha boa memoria a longo prazo e senten verdadeira devoción polos ordenadores e todo o que teña relación coa tecnoloxía informática. 
O seu rendemento é mellor en clases pequenas, poden buscar o  monopolizar o tempo do profesor, con continuas interrupcións verbais, tratando de conseguir o contacto visual e exclusivo do profesor. Pais e profesores remarcaron que os nenos con SMS teñen unha extraordinaria habilidade para medir os puntos débiles dunha persoa e conseguir dela o que queren. Poden mostrar unha conduta totalmente negativa nunha clase e despois de poden mostrar  pacificos e colaboradores noutra clase, con outro profesor distinto. Con iso deducimos que estes nenos teñen certo grao de control sobre o seu comportamento, pero hai que recoñecer que moitas das condutas negativas vistas neles teñen a súa orixe en impulsos internos. 
O mantemento de actividades rutineiras e sen cambios inesperados no programa evitan a aparición de  rabietas. Necesitan máis tempo que os seus compañeiros para realizar as tarefas e carecen de hábitos de estudo. É necesario que as explicacións sexan breves e claras e pódense beneficiar do uso de ilustracións e gráficos para axudarlle a visualizar os diferentes pasos que comporta unha tarefa ou un problema matemático.CARACTERÍSTICAS DO SINDROME SMITH - MAGENIS As persoas con SMS presentan unha variedade de signos e síntomas que se van facendo máis evidentes coa idade. O neno ou a nena adoita nacer a termo cun peso e talla normais e sen trazos físicos demasiado rechamantes ou específicos; posteriormente empeza a apreciarse a hipotonía, letarxia xeralizada e os problemas de alimentación e en moitos casos aparece un atraso pondero- estatural. CARACTERÍSTICAS FÍSICAS de intensidade variable:
· Cabeza ancha e curta, con fronte prominente e ampla ponte nasal. · Pescozo curto e ollos afundidos · Beizo superior revertido e anomalías dentais · Mans e pés curtos e anchos, de aspecto redondeado. · Voz ronca e profunda. · Talla baixa. · Atraso da linguaxe. · A pesar de que parecen entender o que se lles di, tenden a utilizar os xestos. · A adquisición da lectura adoita ser laboriosa. · Escoliose, que pode aparecer sobre todo na adolescencia. · Anomalías do oído medio. · Fisura palatina/ labial. · Problemas oculares. · Camiñar inusual, problemas de equilibrio e de adaptación ás irregularidades do chan. · Pel áspera. · Grao térmico do corpo máis baixo do normal. · Insensibilidad á dor. · Ton muscular baixo, cando son bebés isto pode provocar problemas de alimentación.
CARACTERÍSTICAS DO COMPORTAMENTO de intensidade variable:
· Trastornos do sono. · Estereotipias, que se incrementan con estados de emoción. · Condutas auto agresivas. · Inserción de corpos estraños en orificios. · Arrancamiento das uñas de mans e pés. OUTRAS CARACTERÍSTICAS: · Anomalías renais ou urinarias. · Alteracións cardíacas. · Trastornos tiroideos. · Convulsións. · A veces desprendemento de retina. · Estreñimiento.
O tratamento é sintomático e pode incluír fármacos para aumentar a atención, diminuír a hiperactividade e estabilizar o comportamento e tratamento para os trastornos de sono. Ningún réxime mostrou unha eficacia consistente. Debe realizarse unha coidada avaliación neurolóxica incluíndo oelectroencefalograma.
Recoméndase asesoramento e soporte psicosocial familiar. O seu prognóstico depende da idade ao diagnóstico, gravidade, e adecuación das intervencións terapéuticas.
FONTE: Orpha.net. ASME España. National Center for Advancing Translational Sciences (NIH) e Genetic and Rare Diseases Information Center (GARD)


 
 
Ningún comentario:
Publicar un comentario