- Permitimos unha distribución flexible das probas
- Permitimos descansos durante a proba.
- Aumentamos o tempo permitido para completar a proba.
- Administramos a proba en varias sesións.
- Consideramos o momento do día no que se fai.
Contorna onde se realiza a proba
- Proporcionamos unha iluminación especial.
- Proporcionamos unha acústica especial.
- Administramos a proba individualmente nun lugar separado do resto da clase.
- Administramos a proba nun pequeno grupo nun lugar separado e tranquilo.
- Realizamos a proba en pequeno grupo, en escritorios que impidan ver máis nada que a área de traballo.
- Proporcionamos mobiliario especial ou adaptado.
- Realizamos a proba nun lugar coas mínimas distraccións.
Presentación da proba
- Escribimos a proba en Braille ou con tipos de letra grandes, se é o caso.
- Gravamos as preguntas para que o alumno póidaas escoitar, se é o caso.
- Aumentamos o espazo entre un ítem e outro ou reducimos o número de items por páxina.
- Consideramos o tipo de letra, tamaño e separación das letras.
- Aumentamos o tamaño das casiñas nas que se marca a resposta.
- Escribimos os enunciados cunha oración en cada liña.
- Escribimos os items de maneira que as respostas que se poden elixir estean a continuación do enunciado, e as casiñas para responder, á dereita das respostas.
- Omitimos as preguntas que non poden ser adaptadas e obtemos a puntuación a partir das demais.
- Axudamos ao alumno cara a comprensión do enunciado.
- Permitimos ao alumno que poida solicitar axuda do profesor.
- A proba realízase no ordenador, que "le" as preguntas ao alumno.
- Resaltamos as palabras ou oracións clave das instrucións.
- Entregamos os exames escritos ao alumno, para evitar a lentitude de procedementos, como a copia ou o ditado.
Instrucións para realizar a proba
- Recibirá as instrucións na forma de comunicación do alumno (por exemplo linguaxe de signos).
- Lemos as instrucións ao alumnado.
- Volvemos ler as instrucións en cada nova páxina da proba.
- Simplificamos a linguaxe das instrucións ou as formulacións.
- Subliñamos os verbos das instrucións para destacalos.
- Damos explicacións sobre as instrucións.
- Proporcionamos pautas sobre a forma de responder.
- Lembrámoslle que repase as súas respostas antes de entregalas.
- Aconsellámoslle o uso de marcadores de tempo (cronómetros ou recordatorios), para conseguir unha adaptación ás súas dificultades da xestión do tempo.
- Asegurámosnos de que ten todo o material necesario para realizar a proba de avaliación.
- Comprobamos que respondeu a todas as preguntas.
Aparellos e instrumentos de axuda para a presentación da próba
- Ferramentas de aumento (lupas, etc.).
- Plantillas que reduzan a cantidade de texto que ve o alumno.
- Aparellos de axuda auditiva, amplificadores, ou reductores de ruído.
- Administración con axuda dun reprodutor de son.
- Suxeción dos papeis na área de traballo con imáns ou cinta adhesiva.
- Lectura en voz alta das preguntas ao alumno.
- Plantillas ou marcas para delimitar a área de traballo ou de resposta.
- Tradución das preguntas a linguaxe de signos.
- Uso de papel pautado (liñas, cuadrículas).
- Uso dun corrector para coller ben o bolígrafo.
- A proba é lida por un ordenador.
Forma de resposta da proba
- Aumentamos o espazo dispoñible.
- Espazo entre liñas ou marxes máis anchas.
- Uso de papel pautado.
- Forma de resposta alternativa (Braille, procesador de textos........).
- Permitimos ao alumnado marcar as respostas no caderniño coas preguntas en lugar da folla de respostas.
- Un profesional transcribe as respostas para a posterior corrección do profesor.
Aparellos e instrumentos de axuda para a resposta
- Procesador de textos.
- O alumno grava as respostas para a súa posterior transcrición.
- Calculadora ou táboas aritméticas.
- Dicionario ou corrector ortográfico.
- Forma de resposta alternativa: oral, signada, mecanografiada, sinalando......
- Aparellos de escritura Braille.
- Lapis de anchura especial ou con corrector para o seu suxeción.
- Axuda para transcribir información do borrador á folla de resposta.
- Atril ou mesa atril.
- Ábaco.
- Exemplos adicionais de resposta.
POSIBLES MODIFICACIÓNS DE DIFERENTES ASPECTOS DA AVALIACIÓN EN FUNCIÓN DAS NECESIDADES.
AVALIACIÓN DE ALUMNADO CON DISCAPACIDADE MOTORA.
- Coordinamos o calendario dos exames, para evitar o sobreesforzo destes alumnos á hora da súa preparación e realización.
- Permitimos descansos durante a proba.
- Aumentamos o tempo permitido para completar a proba.
- Entregamos os exames escritos ao alumno, para evitar a lentitude de procedementos, como a copia ou o ditado.
- Administramos a proba en varias sesións.
- Consideramos o momento do día no que facemos a proba.
- Proporcionamos mobiliario especial ou adaptado.
- Aumentamos o espazo entre un ítem e outro ou reducimos o número de items por páxina.
- Omitimos as preguntas que non poden ser adaptadas e obtemos a puntuación a partir das demais.
- A proba podemos realizala no ordenador que lle "le" as preguntas ao alumno.
- Proporcionamos pautas sobre a forma de responder.
- Suxeción dos papeis na área de traballo con imáns ou cinta adhesiva.
- Uso dun corrector para coller ben o bolígrafo.
- Aumentamos o espazo dispoñible.
- Uso de Procesador de textos.
- O alumno grava as respostas para a súa posterior transcrición.
- Forma de resposta alternativa: oral, signada, mecanografiada, sinalando....
AVALIACIÓN DE ALUMNADO CON DISCAPACIDADE INTELECTUAL
- Permitimos descansos durante a proba.
- Administramos a proba en varias sesións.
- Aumentamos o tempo permitido para completar a proba.
- Aumentamos o espazo entre un ítem e outro ou reducimos o número de items por páxina.
- Aumentamos o tamaño das casiñas nas que se marca a resposta.
- Axudamos ao alumno para comprender o enunciado.
- Resaltamos as palabras ou oracións clave das instrucións.
- Simplificamos a linguaxe das instrucións ou as formulacións.
- Subliñamos os verbos das instrucións para destacalos.
- Damos explicacións sobre as instrucións.
- Proporcionamos pautas sobre a forma de responder.
- Plantiñas ou marcas para delimitar a área de traballo ou de resposta.
- Uso de papel pautado (liñas, cuadrículas).
- Permitir ao alumno marcar as respostas no caderniño coas preguntas en lugar de na folla de respostas.
- Calculadora ou táboas aritméticas.
- Dicionario ou corrector ortográfico.
- Exemplos adicionais de resposta.
- Coordinar o calendario dos exames, para evitar o sobreesfuerzo destes alumnos á hora da súa preparación e realización.
AVALIACIÓN DO ALUMNADO CON TRASTORNO DA LINGUAXE
- Aumentamos o tempo permitido para completar a proba.
- Consideramos o tipo de letra, tamaño e separación das letras.
- Aumentamos o espazo entre un ítem e outro ou reducimos o número de items por páxina.
- Axudamos ao alumnado para comprender o enunciado.
- Simplificamos a linguaxe das instrucións ou as formulacións.
- Subliñamos os verbos das instrucións para destacalos.
- Lemos as instrucións aos alumnos.
- Damos explicacións sobre as instrucións.
- Proporcionamos pautas sobre a forma de responder.
- Lectura en voz alta das preguntas ao alumnado.
- Espazo entre liñas ou marxes máis anchas.
- O alumno grava as respostas para a súa posterior transcrición.
- Dicionario ou corrector ortográfico.
- FONTE: Orientación en Galicia
Ningún comentario:
Publicar un comentario