LOS BUENOS HÁBITOS DE LA ESCRITURA EMPIEZAN EN LA ESCUELA, IGUAL PARA DIESTROS QUE PARA ZURDOS


A man participa da escritura exercendo un efecto chamado de“pinza anatómica”, que é a que nos permite  asir o instrumento de escritura. 
O dedo  pulgar adopta unha posición de soporte,  aínda que  como  nos describen Rouvière  e Delmas  (1974) a súa implicación no exercicio resulta moi importante, pois todo o control  funcional exérceo este dedo por ser o que maior mobilidade ten (os  demáis só poden flexionar-estender, mentres que o pulgar permite controlar  a orientación no  espazo e ademáis a rotación automática). 
Unha  vez conformada a pinza, a posición máis cómoda para escribir é a que facilita unha maior relaxación da musculatura intrínseca ( dos músculos e tendóns que dispoñen a posición dos dedos), o  mismo que a  extrínseca (a tensión que requiren estes para  asir o instrumento  e desplazalo pola liña do  grafismo).
Unha análise detallada do procedemento, permítenos determinar dúas cuestións  que debe  controlar  a  motricidade fina na man para conseguir unha correcta execución da escritura: 
  • Por  un lado, o posicionamento muscular na pinza dixital que é o que permite controlar o instrumento de  escritura xenerando a menor cantidade  posible  de tensións  musculares; 
  • Por  outro, que  ese resulte debidamente recollido na man, de maneira que non sexa  necesario presionalo en exceso e discorra firme na escritura.

A consecuencia das incorrecciones provócase un cansancio muscular  que  a medida  que se vai  escribindo, aumenta,  afectando tamén á fluidez da escritura e á lexibilidade do texto.

LOS BUENOS HÁBITOS DE ESCRITURA, EMPIEZAN EN LA ESCUELA, LO MISMO PARA DIESTROS QUE PARA ZURDOS (GOOD WRITING HABITS BEGIN IN SCHOOL, BOTH FOR RIGHT-HANDED AND FOR LEFT-HANDED)


Centro de Enseñanza Superior Don Bosco,
Universidad Complutense de Madrid


                                                 FONTE:José Quintanal Díaz Universidad Complutense de Madrid

Ningún comentario:

Publicar un comentario