Actividades para o desenvolvemento da destreza de mans.
Actividades para o desenvolvemento da destreza de dedos.
Actividades para mellorar a coordinación óculo-motora integrando a percepción visual cos movementos da man, boneca, brazo e antebrazo.
Combinar as actividades de manipulación con materiais de estimulación sensorial, especialmente táctiles e visuais, é unha forma única de favorecer todas as competencias psicomotrices en xogos de descubrimento e exploración. Propoñémosche:
A area kinética.
A area kinética é un material manipulativo cunha textura moi especial xa que resulta moi maleable, non se seca e non ensucia. A súa suavidade e consistencia ofrecen un recurso moi atractivo para desenvolver habilidades manipulativas e de exploración sensorial promovendo, ao mesmo tempo, sensacións de calma e relaxación.
As plastilinas intelixentes
As masas son o recurso ideal para fortalecer e tonificar a musculatura de mans e dedos, a integración bilateral, desenvolver a imaxinación, o xogo simbólico, mellorar as relacións visuoespaciales e traballar conceptos educativos. Hai diferentes plastilinas intelixentes que se comportan de distinta forma segundo a presión que se exerza sobre elas: botan, rompen, desfanse, moldéanse…
Esta plastilina intelixente comportarase dunha forma ou outra segundo a presión que reciba. Sorprenderache!
Se fas unha bóla e a tiras ao chan, botará como unha pelota. Podes estirala, rompela, amasarla, cubrir obxectos, moldeala e facer figuras, tapar as túas mans, o teu nariz... E todo con total seguridade porque non mancha, non cheira, non é tóxica e é apta para celíacos e alérxicos ao látex.
Plastilina magnética, que poderás utilizar co imán que inclúe para poder movela de forma máxica... sen tocala! Descobre as propiedades magnéticas
Plastilina sensible a luz ultravioleta, na que poderás escribir e debuxar coa súa lanterna máxica.
Plastilina fluorescente que brilla na escuridade.
A mesa de luz
Tan só contemplar láminas, obxectos translúcidos ou xogar con formas xeométricas convértese nunha experiencia espectacular se se fai na mesa de luz.
Se a combinas co alfabeto silishapes terás unha actividade xenial de iniciación á lectoescritura; se a utilizas con pinturas, auga ou area kinética poderás crear actividades de concienciación espacial, contraste e estimulación sensorial. Pero hai moitas máis posibilidades da mesa de luz.
As mesas de luz, así como outros moitos materiais sensoriais destinados á aprendizaxe holístico en educación infantil están inspiradas no enfoque Reggio Emilia. O seu fundador, Loris Malaguzzi promovía a educación de nenos e nenas mediante ambientes agradables, artísticos, cheos de relacións, vivencias e experiencias enriquecedoras para os sentidos, que guiasen o seu potencial innato na construción da súa propia aprendizaxe de forma natural.
O seu poema “As 100 linguaxes do neno” proponnos diversas maneiras de procesar e expresar os nosos pensamentos a través de cores, sons, ritmos e movementos.
“Los niños tienen cien maneras de expresarse, pero les robamos noventa y nueve, corresponde a nosotros facilitar la comunicación entre los niños y el mundo” (Loris Malaguzzi).
FONTE: Equipo de ENESO
Ningún comentario:
Publicar un comentario