PSICOMOTRICIDADE E MOTRICIDADE

PREPARACIÓN DA ESCRITURA

Aspectos a ter en conta para a preparación da escritura

Forza coas mans e os dedos: escribir é esgotador e pode disuadir aos nenos de perseverar. Por iso, hai que intentar antes fortalecer o músculos a través do uso da plastilina, de apretar pinzas e clavixas.... e outras actividades que coñeces perfectamente relacionadas coa motricidade fina.

Cruzar a liña media: Ha de ser cómodo para o neno chegar coas extremidades ao hemicorpo contrario. Se o neno cambia de mans ou da patadas a unha pelota con ambos os pés sen mostrar un dominio de pé ou man, podemos probar con movementos de baile onde brazos e pernas cruzan o corpo; pintar nun caballete con só unha man.... etc.

Agarre do lapis: debe ser correcto. Temos varias entradas para este fin: Agarro o útil de escritura (I). Agarro o lapis (II). Vídeo; prensión do lapis (I). Vídeo; prensión do lapis (II).




Coordinación óculo-manual:  ollos e mans traballan xuntos para realizar unha tarefa como, atrapar unha pelota ou saltar para tocar as burbullas que se están a soprar...., etc.



Integración bilateral: usando as dúas mans xuntas para lograr un obxectivo, onde unha man é a protagonista e a outra, axuda. Por exemplo, abrir un frasco, afiar un lapis, cortar papel.....etc. 



Fortaleza da parte superior do corpo e control postural: O pescozo e o tronco dun neno deben ser estables para soportar as outras extremidades e evitar a fatiga. Debemos vixiar a súa postura e o seu control postural.


Manipulación de obxectosFomentar a independencia daralles aos nenos moita máis práctica para usar as súas mans cunha eficiencia crecente.  Por exemplo, necesitan poder usar efectivamente o seu cepillo de dentes, o cepillo de pelo, lapis de cores, culler e garfo.....,etc 

Percepción visual: o cerebro necesita interpretar o que ven os nosos ollos. A discriminación visual é unha habilidade esencial para ser un bo lecto-escritor. Os nenos deben ser capaces de distinguir entre letras que parecen similares para comprender que estas pequenas diferenzas causan un cambio no significado. Hay palabras ecritas moi parecidas que significan cousas moi diferentes.

Distinguir entre obxectos comúns axuda aos nenos para comezar a buscar estes pequenos detalles e iso daralles unha maior confianza cando estean a aprender a ler e escribir.

Dominio manual: o desenvolvemento dunha man preferida para a maioría das actividades, como debuxar ou cortar.


División de mans: coa división manual non se trata só de habilidades motrices xerais, senón de usar os seus dedos pulgar, índice e medio para manipular algo, mantendo os dedos 4 e 5 aniñados ou escondidos dentro da man, para manipular obxectos comodamente. Esta actividade será moi útil cando necesitan soster un lapis. 
Poden clasificar, botóns, pequenas cunchas, .......,  en grupos por cor ou tamaño. Isto é claramente un precursor para aprender a soster un lapis! 
Unha das mellores maneiras de facelo é xogando con obxectos pequenos que son demasiado pequenos para sostelos cos 5 dedos.

Vocabulario espacial e temporal:  palabras que a miúdo se utilizan cando os nenos aprenden a escribir letras, como arriba, abaixo, detrás, ao redor ..., é dicir, os denominados conceptos básicos.


FONTE: Adaptación de Punto de aprendizaje temprano de Liz

Ningún comentario:

Publicar un comentario