PSICOMOTRICIDADE E MOTRICIDADE

ACTIVIDADES DE OCIO PARA OS NENOS E NENAS CON DISCAPACIDADE

O lecer é o tempo que dedicamos á diversión, ao desenvolvemento de hobbies, á ruptura da rutina cotiá con outras persoas.

A rutina diaria normalmente déixanos pouco espazo para o lecer. Con todo, durante as vacacións ou durante os fins de semana, é cando nenos e maiores dispoñemos de tempo libre que podemos destinar ao lecer.


Actividades de lecer 

Son moitas as actividades que se poden levar a cabo dentro do tempo de lecer.

Actividades culturais: son aquelas que teñen o obxectivo principal de aprender ou descubrir novos coñecementos visitando museos, monumentos, indo ao teatro, ao cine, ás bibliotecas, etc.
Actividades recreativas: son aquelas que teñen un compoñente puramente lúdico e de vivir novas experiencias. Nelas incluiríanse a práctica de xogos, bailes, saídas de fin de semana a novos lugares, etc.
Actividades deportivas: son aquelas que  inclúen a práctica dunha actividade física como pode ser o baloncesto, fútbol, natación, equitación, etc. 



 Por que é importante o lecer?

O lecer é algo realmente importante para os nenos, pois lles permite poñer en práctica unha serie de capacidades diferentes ás que permiten as actividades do día a día.
  1. Escoller que facer,  sen ter que facer tarefas impostas como adoita suceder nas rutinas diarias do colexio ou de casa,  permítelles practicar a súa liberdade.
  2. Failles ser máis sociables, xa que son momentos que se comparten coa familia ou seres queridos ou con outros nenos ou familias. Isto permite aos nenos coñecer xente nova e participar en actividades en grupo que lles axudan a saír de si mesmos e a abrirse aos demais.
  3. Desenvolver a súa creatividade e imaxinación, ao contar coa oportunidade de poñer en práctica as súas ideas ou realizar tarefas non dirixidas. 
  4. Segundo as características da actividade, se implica movementos, desprazamentos... tamén vai favorecer unha mellor saúde física.
  5. Segundo onde se desenvolvan as actividades de lecer tamén van dar a oportunidade ao neno para entrar en contacto coa natureza e de adquirir novos coñecementos (lugares, eventos, persoas...)

O lecer nos nenos con discapacidade

Parar un neno que presenta algún tipo de discapacidade o lecer é tan importante como para o resto de nenos, con todo non sempre poden facelo da mesma forma que se non tivesen unha discapacidade, pois se atopan cunha serie de dificultades.

As dificultades que limitan o gozar do tempo libre poden ser de diferente índole:
  • Dificultades persoais: as propias da súa discapacidade que poden dificultar ou mesmo impedir realizar algunhas actividades.
  • Dificultades familiares: como é o caso da sobreprotección.
  • Dificultades sociais: como son as barreiras arquitectónicas, a falta de sensibilización, etcétera.
Un estudo realizado con nenos con parálise cerebral, atopou que estes nenos adoitan atoparse con restricións no acceso a actividades de lecer e que adoita haber pouca diversidade de actividades. A pesar da súa baixa participación, os nenos manifestaban gozar moito nelas.

Por todo iso, é fundamental potenciar as actividades que faciliten que os nenos con discapacidade poidan gozar de momentos de lecer, e que gocen o máis autónomamente posible do seu tempo libre.


Como favorecer o lecer nos nenos con discapacidade?

O primeiro é contar coas preferencias do neno, xa que a actividade de lecer debe ser vivida con pracer.

En segundo lugar, é importante asegurar a accesibilidade e seguridade do neno á actividade, para iso débese ter en conta que axudas ou adaptacións precisa o neno para realizar a actividade ou, como pode adaptarse a actividade ás características do neno.

O importante é pensar na esencia da actividade: que se quere facer (dar un paseo pola montaña, xogar no parque, pintar, visitar un museo, unha granxa) e a partir de aí ver como se pode axudar a que o neno o poida facer da forma máis autónoma e co maior goce.

Algunhas proposta de lecer

Afortunadamente, a oferta de lecer cada vez ten máis en conta as necesidades das persoas con discapacidade e cada vez hai máis espazos culturais que contan con actividades accesibles para persoas con discapacidade (museos, exposicións, actividades deportivas, etc.).

Compartímosvos algunhas ligazóns de interese sobre actividades de lecer accesibles. 

Randeeiras adaptadas para nenos e nenas con discapacidade. Grupo de Facebook dirixido a sensibilizar e informar sobre os parques que se van adaptando para que poidan ter acceso os nenos con discapacidade.

Deporte e Discapacidade.  Acción social da Fundación MAPFRE dirixida á integración social das persoas con calquera tipo de discapacidade.

Asociación Manancial. O principal obxectivo desta Asociación é a mellora da calidade de vida das persoas con discapacidade a través de actuacións nun ámbito tan importante como é o do deporte, o lecer e o tempo libre para o desenvolvemento persoal, a autonomía e a participación social das persoas con discapacidade.
FEAPS e Plena Inclusión. Confederación Española de Organizacións en favor das Persoas con Discapacidade Intelectual ou do Desenvolvemento.


PREDIF. Portal que ofrece información sobre o turismo accesible, destacando a seguinte nova: "El nuevo Plan de Accesibilidad Turística sienta las bases para convertir Galicia en un referente del Turismo Inclusivo".

Lecer adaptado: Guía de establecementos adaptados en España.

Barreira Cero: portal especializado en Lecer e Viaxes accesibles para persoas con mobilidade reducida.

Como vemos, o lecer é algo fundamental para os nenos con discapacidade. O participar de actividades recreativas ou de lecer bríndalles felicidade, ter novos amigos, estimúlalles a súa creatividade e imaxinación, e axúdalles a desenvolver unha mellor saúde física e emocional e sobre todo a mellorar da súa autonomía persoal.

FONTE Alicia Manzanas García EFISIOPEDIATRIC

Ningún comentario:

Publicar un comentario