PSICOMOTRICIDADE E MOTRICIDADE

LOS LATIDOS DE YAGO. LECTURAS

De 4 a 10 anos

Os latexados de Yago é un conto no que a súa autora, Conchita Miranda trata de explicar aos seus fillos como comunicarse co seu irmán afectado por parálise cerebral. Yago é o segundo de catro fillos e ten parálise cerebral. Para ensinar aos seus irmáns como comunicarse con el, a súa nai, vicepresidenta da Fundación Como una seda, escribiu un conto no que narra a amizade entre un neno con este problema e unha pequena caracola. A idea é dar a coñecer a parálise cerebral.  
Fonte: Boolino

JUGAR CON FUEGO. LECTURAS (DM)

Xuvenil. 


Scott é un mozo intolerante, sobre todo coa xente poderosa do pobo onde vive, pois son os que impoñen o código moral, limitando a súa liberdade. No medio da súa pobreza o seu tesouro máis prezado é o seu cabalo Taff. 
Pero un día desaparece e se converte en Bo, o pony de Josie, unha moza con discapacidade motora de familia adiñeirada.
Cando Scott descóbreo, xorde entre ambos un enfrontamento, capaz de dividir ao pobo en dous bandos: os que defenden que o pony é de Scott e os que defenden que é de Josie. Soamente un xuízo e o pacto establecido entre ambos pode solucionar o conflito.


FONTE: FUNDACIÓN SÁNCHEZ RUIPÉREZ

LISTADO DE PRAIAS GALEGAS CON SERVIZO DE CADEIRAS ANFIBIAS. OCIO.

FONTE: ASPAYM Galicia


Que son as praias accesibles?

Como definición xeral as praias accesibles serían aquelas que posúen os elementos necesarios para que calquera persoa, independentemente de se ten algún tipo de discapacidade física, visual ou auditiva ou problemas de mobilidade, poida gozar dunha estancia confortable e cómoda e dun baño seguro coa maior liberdade e autonomía posible.

Neste sentido, máis que de praias accesibles, ás veces, do que temos que falar é de praias con puntos accesibles, xa que é moi difícil que unha praia sexa accesible no sentido total da palabra. É dicir, hai praias accesibles totalmente para persoas con mobilidade reducida pero non para persoas cun grao de discapacidade física maior.

Que elementos ou puntos de accesibilidade deben ter as praias accesibles? 

Polo xeral, deben ter estes elementos, ou algúns deles:


  • Aparcadoiros reservados para discapacitados
  • Ramplas de acceso conectadas ás pasarelas
  • Pasarelas que chegan practicamente á beira, WC, vestiarios, duchas e lavapés adaptados
  • Antucas con zona para persoas con discapacidade
  • Cadeiras e muletas anfibias
  • Posibilidade de practicar deportes adaptados
  • Máquina NOVAF (un tipo de vehículo adaptado)
  • Persoal de apoio ao baño
  • Dispositivos visuais e sonoros para persoas con discapacidades sensoriais
  • Aboias e redes (son especialmente útiles para persoas con discapacidade visual xa que lles permite orientarse e non saír da zona de baño).

Praias accesibles en España

O portal Discapnet dispón dunha das guías máis completas sobre praias accesibles no noso país.  Nesta guía, que se actualiza periodicamente, hai máis de 600 puntos e praias en toda España onde as persoas con discapacidade poden contar con diferentes servizos e recursos de accesibilidade para gozar do seu baño.


Playas accesibles en Galicia

  • Playa Barbeira (Baiona, Pontevedra)
  • Playa O Muíño (A Guarda, Pontevedra)
  • Playa Carraqueiros (Boiro, La Coruña)


Ademais, se estás a buscar praias accesibles debes ter en conta que teñan a Bandeira Azul, un distintivo que a Fundación Europea de Educación Ambiental concede anualmente a praias e portos cunha serie de condicións ambientais e nas súas instalacións.

Para que unha praia teña bandeira azul ten que cumprir  criterios como calidade nas augas,  seguridade, prestación de servizos xerais e ordenación do medio ambiente. Xeralmente as praias con bandeira azul garanten unhas instalacións en moi bo estado, pero iso non quere dicir que sexan praias accesibles xa que os seus puntos de accesibilidade poden non adaptarse ás túas necesidades.

Desde PREDIF, a Plataforma Representativa Estatal de Persoas con Discapacidade Física, fan algunhas recomendacións respecto das praias accesibles e as características que deben cumprir .

FONTE: Sunrise Medical

MARTES CO MEU VELLO PROFESOR. LECTURAS.

Xuvenil

Baseada nunha historia real, Martes co meu vello profesor, conta a relación entre o seu autor, Mitch Albom, e o seu antigo profesor, Morrie Schwartz. Tras máis dunha década sen verse e ao saber Mitch que Morrie está enfermo de ELA(*), decide ir visitarlle. Das conversacións entre ambos xorde un auténtico vendaval de sentimentos e confesións que Mitch utilizará para escribir un libro cuxos beneficios serán destinados a pagar as facturas médicas do que fose o seu mentor.


(*) A esclerose lateral amiotrófica (abreviadamente, ELA) é unha enfermidade dexenerativa de tipo neuromuscular. Orixínase cando as células do sistema nervioso chamadas motoneuronas diminúen gradualmente o seu funcionamento e morren, provocando unha parálise muscular progresiva de prognóstico mortal: nas súas etapas avanzadas os pacientes sofren unha parálise total que se acompaña dunha exaltación dos reflexos tendinosos (resultado da perda dos controis musculares inhibitorios).


Aínda que os síntomas temperáns varían dun suxeito a outro, todos os pacientes adoitan mostrar os seguintes trastornos: cáenselles os obxectos, tropezan, senten unha fatiga inusual en brazos ou pernas, mostran dificultade para falar e sofren cambras musculares e tics nerviosos.

FONTE: Ed. Maeva

EL MONSTRUO ROSA. O VALOR DA DIFERENCIA. TAMÉN CON PICTOS.

Educación infantil
Monstruo Rosa é un conto sobre o valor da diferencia. 
Unha historia para entender a diversidade como elemento enriquecedor da nosa sociedade
FONTE: Olga de Dios y Eduardo Flores Marco

OREJAS DE MARIPOSA. APRENDENDO A SER TOLERANTES

De 6 a 8 anos 

Orellas de bolboreta, traducido xa ao galego, portugués e italiano, e ilustrado polo brasileiro André Neves, é unha obra da asturiana Luisa Aguilar destinada especialmente aos máis pequenos, pero válida tamén para todos aqueles que aínda non aprendesen a aceptarse tal e como son; algo que perfectamente podemos lograr se, como Mara, a protagonista, contamos con imaxinación e co agarimo de alguén especial, a mamá de Mara nesta historia. 





CONTO TITULADO "OREJAS DE MARIPOSA". ADAPTADO POR LAURA SACACIA CON ALUMNOS DO CEIP EL ESPARTIDERO DE ZARAGOZA
FONTE: Ed. Kalandraka

VÍDEO. DENTRO DOS MEUS ZAPATOS

Aprendamos a vivir e convivir co que a vida nos agasalla todos os dias e gozar o fermoso dela....
FONTE: Cristian Javier Valdez

UNHA POSIBILIDADE ENTRE MIL. LECTURAS

Nesta novela gráfica autobiográfica os seus autores narran os tres primeiros anos da vida da súa filla Laia quen, no momento do seu nacemento, tiña unha posibilidade entre mil de saír adiante. Este libro fala de paternidade e de maternidade, de discapacidade, de aceptación, de normalización e de integración, todo cun ton moi realista pero á vez positivo e esperanzador.
FONTE: Sunrise Medical

BAIXO A MESMA ESTRELA


Para adolescentes
Conmovedora e única, Baixo a mesma estrela foi publicada en 2012 e pronto se converteu nun éxito de vendas. O seu autor, John Green, métese na pel de Hazel Grace Lancaster, unha moza de 16 anos que padece cancro de pulmón. Nunha reunión con outros mozos enfermos coñece a Gus, un mozo cunha perna amputada a causa do osteosarcoma. Unha novela de adolescentes, e, para adolescentes que coa súa exitosa crítica converteuse nun dos libros sobre discapacidade imprescindibles.
FONTE: SunriseMedical

EL CAZO DE LORENZO. VÍDEO

A partir dos 6 anos
Conto de ISABELLE CARRIER. Francesa, naceu en 1964 en Voiron (Isère, nos Alpes). Estudou na escola superior de Arte de Estrasburgo (Arts Décoratifs) antes de dedicarse a escribir e ilustrar libros para nenos. Cando lle faltan ideas para crear un álbum, inspírase nas de Jérôme Ruillier, o pai das súas dúas fillas, tamén autor e ilustrador. Fan libros xuntos.



"El Cazo de Lorenzo", fálanos das persoas que son diferentes e dos obstáculos que atopan no seu camiño, así como as dificultades que moitas veces lles poñemos as persoas. 

Cando sinalamos as diferenzas e volvémolas negativas poñemos barreiras e non deixamos que cada persoa saque o mellor de si mesmo. Cargar cos estigmas e as diferenzas fai que poñamos o noso esforzo en superalos para que non se noten, ou escondelos, en lugar de esforzarnos por reforzar as mellores capacidades. O esforzo é dobre e a recompensa dubidosa. 

Apreciemos a diferenza e as mellores aptitudes de cada un de nós.
FONTE: Beatriz San Millán

XOVES LECTORES. HISTORIAS DE SUPERACIÓN

HISTORIAS DE SUPERACIÓN QUE CHEGAN AO CORAZÓN

Vivir o día a día tentando superarnos constantemente é un claro sinal de que estamos en busca da felicidade.  É, ademáis, un indicativo da capacidade que ten alguén que quere alcanzar os seus obxectivos e crecer como persoa.

A superación persoal ten un activador chamado motivación e iso é o que necesitamos ensinarlles aos máis novos. Eles teñen que aprender que, se queren conseguir algo, poden telo, pero non sen antes loitar por iso.

A mellor forma de ensinar esta habilidade é a través de historias de superación a través das cales os nenos poidan poñerse na pel do protagonista e así entender que significa loitar por algo que se desexa ferventemente.

É aprender a non renderse. Porque o feito de estar motivados non é suficiente, teñen que aprender a que a vida pode dar moitas voltas e que pase o que pase, todo dependerá do ímpeto co que se lancen a polo que queren.

Queremos nenos e nenas que tenten superarse cada día tratando de atopar a súa propia felicidade.  Existen algunhas novelas de superación para mozas e mozos como os exemplo que a continuación expoñemos.




Sophie nos ceos de París é unha historia de superación persoal na que Sophie queda aparentemente orfa tras un accidente de barco. Quen a atopa e convértese no seu titor legal, non pode asegurar a Sophie que a súa nai falecese aquel día no barco, e por iso, Sophie decide buscar á súa nai utilizando a única pista que ten no seu poder: unha dirección no estoxo de violoncelo sobre o que flotaba cando a atoparon.


Sophie tenta por encima de todo atopar á súa nai e a motivación é o seu principal motor.

Doutra banda, 

podes atopar a historia da viaxe de Eva. Nela, o seu protagonista sofre un cambio drástico no seu nivel de vida e descobre que toda a súa contorna era falsa e as súas amigas xa non queren estar con alguén que non teña o seu nivel.

Eva decide facer novas amigas e con elas, descobre o verdadeiro valor da amizade e o que significa ser solidaria. Eva madura dun día para outro e descobre que as cousas máis importantes da vida, non se poden comprar con diñeiro.

A través desta historia, os mozos poden acompañar a Eva a crecer como persoa e aprenderán o importante que é o esforzo e o valor que se ha de demostrar ante situacións difíciles.

Ensinar aos máis novos historias de superación persoal pode axudar a facelos persoas resilentes, é dicir, conseguirán ser capaces de sacar o lado positivo a calquera momento difícil ao que se teñan que enfrontar. Ademais de superar estas dificultades, veranse transformados por elas. A súa adaptación a situacións complicadas darase dunha forma máis natural.






FONTE: Por Laura Fontes en Boolino

LECTURAS. SER DIFERENTE É UN VALOR: PABLO PINEDA

Pablo Pineda: Ser diferente es un valor. (Lo que de verdad importa)

Pablo Pineda é o primeiro europeo con Síndrome de Down en obter un título universitario. Mestre, escritor, e actor, irradia carisma e ilusión por aprender. Esta é a súa entrañable historia, que nos lembra que a única discapacidade é a de non entender que todos temos capacidades diferentes.
FONTE: Cuentos de luz

LECTURAS: OLVÍDATE DE SUBIR A LOS ÁRBOLES


De 5 a 8 anos

68 páxinas


Todos os nenos crecen, excepto dous. Un é Peter Pan. A outra é Carolina. Pero eu non me chamo Carolina, senón Alicia, e hai meses que non crezo. En serio. Ninguén mo di á cara, pero eu doume perfecta conta de que son máis ben baixiña, tirando a canija.



AUTOR: Nacho Faerna
FONTE: Será por libros