PSICOMOTRICIDADE E MOTRICIDADE

ACTIVIDADES E XOGOS PARA O DESENVOLVEMENTO DA LINGUAXE ORAL NOS NENOS E NENAS

Os pais poden facer moito para fomentar o desenvolvemento da linguaxe oral  dos seus fillos.

As seguintes actividades son sinxelas pero poden ser  valiosas para o desenvolvemento do fala nos nenos.
Falar co seu fillo ou filla. Atopar o tempo  necesario para falar con eles e estar xuntos. A linguaxe, a lectura e as matemáticas pódense ensinar de maneira informal como parte da conversa. Así, por exemplo:

  • Falar sobre os acontecementos do día, un libro que leu no cole, os sinais de tráfico que ven na estrada cando van no coche, por exemplo.
  • Podemos pedirlle ao neno que sinale determinados alimentos ou artigos comúns do fogar; Describir as características dunha froita (vermella, crujiente) deixando que o neno a identifique...... (mazá).
  • Tamén podemos ler ao noso fillo mentres el ou ela senta no noso colo turnándose para ler (ou recitar) páxinas en voz alta. Isto fomenta no neno unha asociación positiva coa lectura. Para os nenos cunha capacidade de atención limitada poderian elixirse  libros ilustrados con fotos grandes, coloridas  e poucas palabras.

A lectura de libros debe ser unha experiencia interactiva para que resulte máis motivadora.


Debemos tratar de, por exemplo:


  • Comentar imaxes do libro e paráfrasis da súa historia.
  • Deixar que o neno  cre a súa propia versión do que ocorre nun conto.
  • Se unha historia é familiar, debemos permitir ao neno rematar os eventos crave ou facer a rima final.
  • Debemos darlle ao neno e nena a oportunidade de corrixir erros de lectura como poden ser a omisión de artigos.
  • Podemos facer unha representación da historia con marionetas;
  • Reforzar a lectura secuencial comezando polo principio do libro amosando a dirección do texto escrito, de esquerda a dereita e de arriba a abaixo da páxina.

Tamén podemos cultivar a conciencia fonológica con xogos de palabras auditivas e visuais, tales como:  ADIVINANZAS
 ADIVINANZAS INTERACTIVAS


Os xogos de rimas. Se un neno non oe ou non di ben unha rima, podemos Probar un xogo de palabras que comezan co mesmo son, por exemplo.

Tamén podemos:

  • Dicimos unha palabra moi lentamente e dividímola en sílabas, a continuación, o neno repitirá a palabra a unha velocidade normal.
  • Eliximos un xogo de letras,  e  copiamos os nomes de persoas coñecidas.
  • Facemos debuxos e creamos unha historia, mentres o adulto actúa como escribinte.
Vincular aos nenos máis pequenos coas experiencias temperás de lectura é positivo. O uso de cintas de audio, vídeos, compañeiros de lectura, a propia lectura en sí mesma, e, sobre todo un ambiente familiar rico en estímulos.


O amor e o gusto polos libros, axuda a facer divertido o esforzo continuo de aprendizaxe da lectura, mesmo para os nenos que teñen dificultades para dominar estas habilidades.

Ningún comentario:

Publicar un comentario