PSICOMOTRICIDADE E MOTRICIDADE

COMO ELEXIR XOGUETES PARA NENOS CON DISCAPACIDADE



Adaptar xoguetes
Moitos  xoguetes funcionan ben cos nenos que teñen algún tipo de discapacidade,  pero facer modificacións pequenas e adaptacións poden facer do xoguete  algo máis accesible.

Hai formas de adaptar os xoguetes mediante o desenvolvemento de novos materiais de xogo, alterando un xoguete tradicional, o cambio das regras do xogo e a creación de situacións para promover oportunidades de xogo . As adaptacións non teñen que ser caras ou de alta tecnoloxía co fin de funcionar ben. Hai moitas adaptacións simples que fan un mundo diferente á hora do xogo e  permite que nenos con distintas habilidades poidan usalos. 

O xoguete debe:
  • Permitir o descubrimento
  • Aumentar a oportunidade do neno para ter éxito
  • Permitir que o neno poida converterse nun participante activo total
  • Atender as necesidades individuais do neno
  • Promover e facilitar o goce, o poder e o control persoal
As adaptacións poden mellorar a calidade de vida dos nenos mediante o desenvolvemento de confianza en si mesmo e a necesidade de probar os seus límites. Coa axuda de simples adaptacións, poden xogar todos os nenos, con ou sen necesidades especiais. Mediante a adaptación de xoguetes, non estamos a diminuír o reto para o neno, senón que permite o acceso dos nenos ao xoguete. 
Cando as adaptacións son necesarias, debemos crear as mellores posibles para "ese neno" en particular.
Debemos lembrar que o xogo é tan único como cada neno, polo que as adaptacións deben adaptarse ao neno.

Tamén debemos ter en conta:

Que é importante para el?
Cal é o seu nivel de comprensión?
Con que mostrou interese por xogar?
Que competencias ten?
Como é o neno? é capaz de manobrar fisicamente os obxectos?
Cal é o seu nivel de frustración?
Cal é o seu nivel de satisfacción?



Características dos xoguetes

1.- Xoguetes Estables

Xoguetes con velcro cuias partes adhírense e facilitan o xogo.

2.-Xoguetes con base para facilitar o xogo.
3.-Os xoguetes que teñen partes magnéticas para suxeitar as súas pezas
4.-Os xoguetes que se encaixan a presión ou se pegan xuntos (bloques )
5.-Xoguetes amplos ou con partes ampliadas.
Xoguetes máis grandes polo que son máis fáciles de ver, de entender e manexar

6.-Xoguetes con pezas ou pomos para que sexan fáciles de agarrar.




  • grandes activadores de empuxe xoguetes de arrastre e empuxar
  • grandes asas ou pomos 
  • Grandes e amplas teclas nos teclados,
  • Grandes interruptores on / off
7.-Evitaremos as características innecesarias nos xoguetes

  • Debemos considerar o propósito do xoguete  e eliminar elementos que non interesen. Por exemplo, se nos interesan as actividades de recoñecemento de formas, ter obxectos a man que sexan do mesmo cor; é dicir que inclúa só un concepto á vez (por exemplo, cores, números, formas)
  • Xoguetes cunha soa actividade
  • Os xoguetes que non atafeguen  aos nenos con demasiados pasos para facer, ou botóns para pulsar
8.-Eliminaremos as distraccións, simplificamos fondos, por exemplo.

  • Se colocamos un xoguete de cor clara sobre un pano escuro e un xoguete de cor escura sobre un pano de cor clariña faremos destacar o xoguete e axudar ao neno a centrarse.
  • O taboleiro dos crebacabezas debe ser dunha cor sólida para resaltar as pezas .
  • O espazo de xogo debemos elexilo de forma apropiada (ter boa iluminación, elixir unha habitación sinxela con poucas distraccións).
  • Xoguetes sinxelos con imaxes sinxelas
  • Quebracabezas sen fondos ocupados.

9.-Seguridade dos xoguetes e durabilidad

  • Papel ou cartón laminado (cartóns de xogo,  lotos, libros?)
  • Os xoguetes de madeira asegurarnos da súa calidade e moito mellor se teñen selo ecolóxico.
  • Pinturas inocuas con base de auga
  • Esquinas suaves e redondeadas
  • Cordóns para tirar polo menos de 25 cm  de longo
  • Libros de cartón groso ou material textil
  • Os xoguetes con pezas grandes
10.-Outras cousas para ter en conta. Algúns nenos teñen moi pouca forza muscular e poden cansarse rapidamente, por iso pensaremos

  • Xoguetes que dan unha gran recompensa (luz, son, movemento).
  • Xoguetes de baixo esforzo.
  • Xoguetes lixeiros.
11.-Interruptores para os xoguetes que funcionan con baterías
Os interruptores poden ser custosos, pero permiten que un neno poida acceder a moitas cousas.  Podemos pensar nos xoguetes que temos na casa e como podemos adaptalos.
Consulta esta entrada CEAPAT

12.-Ordenadores
Conseguir o acceso ao interruptor tamén podería axudar a que o noso fillo a xogar cun equipo de videoxogos ou no ordenador. Moitos programas de software poden dar unha mellor resposta auditiva ou visual do uso dun interruptor nun equipo que calquera xoguete. 

Como último e imprescindible en xoguetes para nenos con discapacidade que teñen que ser DIVERTIDOS!  que os nosos fillos se distraian durante ese intre xogando e aprendendo, ademáis, como os xoguetes adaptados a nenos con discapacidade serven para xogar todos os nenos, promovemos a sociabilidad dos nosos pequenos.
FONTE: PlazaToy

Ningún comentario:

Publicar un comentario