Sería importante que varias persoas do centro estean familiarizadas con elas xa que as crises poden darse en diferentes espazos do centro (comedor, recreo, autobús).
É aconsellable que os compañeiros do neno saiban o que é a epilepsia e que pidan axuda a un adulto se a crise prodúcese sen un preto. O máis acertado é falar abertamente coa colaboración do neno e os seus pais. Algúns pais prefiren que non se saiba que é o seu fillo quen ten epilepsia. Nestes casos, pódese falar da epilepsia en diferentes materias, como en Coñecemento do Medio explicando como funciona o cerebro, en Educación para a Cidadanía, con cursos de primeiros auxilios ou través de contos cos máis pequenos.
Ao finalizar a crise, recoméndase rexistrar información que poida ser relevante para o neurólogo e que será entregada aos pais.
Outro dos aspectos que nos preocupan aos profesores é saber cando hai que chamar a unha ambulancia. Só será necesario facelo se:
Cremos que é a primeira crise do neno.
Se a crise tónico-clónica dura máis de cinco minutos.
Se se produce unha serie de crise sen que o neno recupere a consciencia entre elas.
Se o neno férese durante a crise.
Se cremos que pode necesitar atención médica urxente (status epiléptico).
|
QUÉ FACER ANTE UNHA CRISE EPILÉPTICA NO AULA
|
Ausencias
|
- Rexistrar a hora e frecuencia para comprobar se xurde un patrón.
- Pasar a información aos pais.
- Tranquilizar ao alumno.
- Retomar a tarefa lembrando as instruccións.
|
Crise tónico clónica
|
- Permanecer en calma.
- Evitar que o alumno se dane: retirar obxectos.
- Colocar algo brando baixo a súa cabeza.
- Non suxetar ou mover ao alumno se non hai perigo.
- Non poñer nada na súa boca.
- Axudarlle a respirar colocándoo en posición de recuperación ao rematar a crise.
- Permanecer con él mientras dure a crise.
- Se é máis de 5 minutos chamar a unha ambulancia ou administrar o tratamento de emerxencia.
- Calmar e orientalo.
- Decirlle que tivo unha crise e que está seguro.
- Non darlles nada de comer ou beber ata que non se recupere.
- O neno pode necesitar un periodo de descanso no colexio ou na casa e incorporarse a clase cando estea preparado.
- Reistrar e informar aos padis sobre o ocurrido.
|
Atónicas
|
- É recomendable o uso de cascos protectores
|
Mioclónicas
|
- Falar calmadamente e tranquilizar ao alumno.
- Rexistrar a hora e o número de crise.
- No caso de terse feito dano tratalo axeitadamente.
|
Crise parcial simple.
|
- Falar calmadamente e tranquilizar ol alumno.
- Rexistrar a hora e o número de crises.
|
Crises parciais complexas
|
- Non inmovilizar ao alumno.
- Apartar obxectos perigosos e guialos a zonas seguras.
- Falar con calma e tranquilizarle.
- Rexistrar a hora e o número de crises.
|
FONTE: Oratio Orientation
Ningún comentario:
Publicar un comentario